اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه:

پاپ فرمانی در زمینه قطع حمایت از داعش و تروریست‌ها صادر کند

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: این پیام را به پاپ اعظم برسانید که با استفاده از این نفوذ کلمه که خدا به شما داده، فرمانی داشته باشید تا این حمایت‌ها از داعشی‌ها و تروریست‌ها قطع شود.

پاپ فرمانی در زمینه قطع حمایت از داعش و تروریست‌ها صادر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مرتضی مقتدایی امشب در همایش نقش ادیان در تحقق صلح و عدالت از دیدگاه اسلام و مسیحیت که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، اظهار کرد: سفر وزیر صلح و عدالت واتیکان زمینه‌ای برای برقراری ارتباط تنگاتنگ بین حوزه علمیه قم و واتیکان است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در جمهوری اسلامی درباره هماهنگ کردن و تعامل بین ادیان آسمانی شده ولی همه در حد جلسات و کنفرانس بوده ولی اقدام عملی نبوده است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این سفر مقدمه برای اقدام عملی است، گفت: گروهی تعیین شدند راهکارهایی را در سطح جهانی بررسی کنند تا برای هر موضوع افراد مناسب برای انجام اقدامات مختلف شناسایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: با ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر زمینه شناخت بیشتر و اجرای برنامه‌هایی برای اجرای صلح و عدالت تحقق پیدا می‌کند و همکاری عملی در این زمینه صورت می‌گیرد.

مقتدایی عنوان کرد: اسلام دین صلح و عدالت است و خداوند در قرآن از انسان‌ها خواسته عدالت را در همه زمینه‌ها اجرا کنند که از جمله آنها معاشرت‌ها، رفت و آمدها، زندگی، معامله و کسب و کار است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه‌ای دیگر می‌فرماید که پیامبران را فرستادیم و کتاب آسمانی آنها را به عنوان قوانین اجرایی قرار دادیم تا آنها نظر مردم را جلب کرده و عدالت عملی شود، بنابراین علاوه بر اسلام، تمام پیامبران مردم را به عدالت دعوت می‌کنند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قرآن همه انسان‌ها را مساوی قرار داده است، گفت: بر همین اساس هیچ فردی بر دیگری برتری ندارد و تمام افراد در برابر قانون و بهره‌برداری از منابع با یکدیگر مساوی هستند و هیچ فردی امتیازی نسبت به دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد در برابر قانون و حقوق مساوی هستند و هیچ فردی حق تجاوز به حقوق دیگری را ندارد و بر اساس دستور دیگر اسلام بهره‌برداری از حقوق مادی برای افراد مساوی است و هر انسانی باید این حقوق را رعایت کند.

مقتدایی با بیان اینکه قرآن و اسلام برای جان و خون افراد اهمیت فراوانی قائل است گفت: بر همین اساس اگر کسی انسانی را بی‌دلیل بکشد، مانند این است که تمام انسان‌ها را کشته است، اگر یک نفر را احیا کند و از مرگ نجات دهد مانند این است که تمام انسان‌ها را زنده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت عیسی(ع) تاکید می‌کرد که جلوی ظلم گرفته شود، پیامبر اکرم(ص) نیز چنین دستوری دارد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: در دوران کنونی کشت و کشتار و قتل و غارت بسیار فراوان است، در سوریه و یمن این موارد را می‌توان مشاهده کرد،داعشی‌ها افراد را سر می‌برند و آنها را از منازل خود آواره می‌کنند، گروه‌های داعش، تکفیری و وهابی که در جهان این کارها را انجام می‌دهند مورد حمایت کشورهای غربی و اروپایی هستند و از آنها تسهیلات دریافت می‌کنند، عربستان نیز با پول نفت از آنها حمایت می‌کند.

وی عنوان کرد: هر روز خون تعداد فراوانی از مسلمانان بر زمین ریخته می‌شود، انتظار داریم پاپ اعظم از این نفوذ کلمه استفاده کند و نسبت به روسای کشورهای اروپایی می‌توانند با فرمانی این امور را متوقف کنند، اگر حضرت عیسی(ع) بود از این گونه اقدامات و قتل و غارت‌ها جلوگیری می‌کرد.

آیت‌الله مقتدایی این انتظار را از پاپ بار دیگر مورد توجه قرار داد و افزود: این پیام را برسانید که با استفاده این نفوذ کلمه که خدا به شما داده، فرمانی داشته باشید تا این حمایت‌ها از داعشی‌ها و تروریست‌ها قطع شود.

انتهای پیام/78003/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول