اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبر داد

راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری جامع کاریابی در فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری جامع خودکارسازی کاریابی (ساوک) در این استان خبر داد.

راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری جامع کاریابی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سهراب مختاری بعدازظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: در سامانه نرم‌افزاری جامع خودکارسازی کاریابی (ساوک) به‌عنوان یک بانک جامع اطلاعاتی پویا، خدمات مفیدی به افراد جویای کار و کارفرمایان ارائه می‌شود.

وی همچنین با ارائه آماری یادآور شد: نرخ بیکاری فارس در سال 91، 16.8 درصد بود که در سال 92 به 13.3 درصد تنزل یافت که در سال 93 نیز نرخ بیکاری در این استان به 12.4 درصد رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال 94 نیز روند بیکاری در سه فصل مختلف سال متغیر بود که در پاییز به 11.9 درصد رسید و استان فارس را در جدول بیکاری کشور به ردیف 19 کاهش داد.

وی بیشترین قشر مواجه با بیکاری این استان را دانش‌آموختگان دانشگاهی و زنان دانست و با اشاره به آمار تعداد کارگاه‌ها و افراد زیرپوشش تأمین اجتماعی یادآور شد: آمارها بیان‌گر آن بوده که حدود دوسوم بیکاری‌ها به دلیل نبود مهارت شغلی است.

مختاری در این مصاحبه همچنین از تدوین نهایی سند راهبردی فرهنگ کار و تعاون در سه‌ جلد خبر داد و گفت: امیدواریم این سند که با همکاری دانشگاه شیراز تهیه و تدوین شده است، 21 بهمن‌ماه جاری رونمایی شود.

به گفته وی گسترش اخلاق و دانایی‌محوری در محیط کسب‌وکار، حفظ کرامت و تحکیم روابط انسانی در محیط کار، نهادینه‌سازی شایسته‌سالاری و انضباط در محیط کار از سرفصل‌های این سند است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین اعلام کرد: کارگروه اشتغال فارس با تعیین 12 اولویت مواردی مانند تلاش برای جذب اعتبارات، حفظ فرصت‌های شغلی موجود، سامان‌دهی اتباع بیگانه، ارتقای فرهنگ کار در بین اهداف مهم خود منظور کرده است.

انتهای پیام/2448/آ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول