اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‎الله حسینعلی سعدی:

رهبری را محدود به جناح نمی‎دانیم/اقتصاد مبتنی بر ربا سنخیتی با اقتصاد اسلامی ندارد/بنده مواضعم کاملاً مشخص است

آیت‎الله حسینعلی سعدی گفت: اقتصاد مبتنی بر ربا سنخیتی با اقتصاد اسلامی ندارد.

رهبری را محدود به جناح نمی‎دانیم/اقتصاد مبتنی بر ربا سنخیتی با اقتصاد اسلامی ندارد/بنده مواضعم کاملاً مشخص است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله حسینعلی سعدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: هر دولتی که از اصول فاصله بگیرد جای نقد دارد، برخی دولت‎ها در زمان انتخابات شعارهایی می‎دهند اما در میدان عمل از شعارهای خود فاصله می‎گیرند که این مسئله جای نقد دارد.

وی با بیان اینکه صیانت از رهبری یک شعار ملی است، تصریح کرد: صیانت از رهبری، تقریب مذاهب و وحدت اقوام جزو شعارهای محوری بنده است، هرکس می‎تواند در اندیشه و اظهارنظر آزاد باشد، اما اظهارنظر اندیشه نیست، بلکه یک رفتار است؛ اعلام موضع به عنوان رفتاری است که مشمول قواعد حقوقی می‎شود.

برای ایجاد اقتصاد اسلامی باید نظریه‎سازی کرد

آیت‎الله حسینعلی سعدی با اشاره به اینکه رهبری را محدود به جناح نمی‎دانیم، افزود: رهبری فراجناحی است همه افراد و احزابی که به قانون پایبند هستند در جای خود قابل احترام بوده و سایه رهبری بر همه جناح‎ها وجود دارد.

وی بر لزوم توسعه استان گلستان تأکید کرد و گفت: تقویت تقریب مذاهب یکی از زیرساخت‎های توسعه استان گلستان است برای نوآوری نیاز به نوباوری است که بستر توسعه استان را شکل می‎دهد که اگر مورد قبول مردم باشم این فضا را آماده می‎کنم.

آیت‎الله حسینعلی سعدی با تأکید بر اینکه برای ایجاد اقتصاد اسلامی باید نظریه‎سازی کرد، گفت: اقتصاد مبتنی بر ربا سنخیتی با اقتصاد اسلامی ندارد.

آیت‎الله حسینعلی سعدی گفت: شنیدن سهم نخبگان استان گلستان به اندازه ظرفیت این استان در سطح ملی نیست باید پل ارتباطی جامعه با مرکز ایجاد شود و برای اینکه از همه ظرفیت‎ها استفاده کنیم باید از عمود و ستون خیمه صیانت کرده و از تقریب مذاهب و وحدت اقوام غافل نشویم.

وی با تأکید بر اینکه سطح مجلس خبرگان رهبری اقتضای ورود در برخی جریانات جزئی را ندارد، توضیح داد: به خصوص در جامعتین، جامعه مدرسین قم که شخصیت‎های عالم و اصیل در آن هستند، در انتخابات خبرگان رهبری گلستان بنا به مصالحی که خودشان می‎دانند در معرفی کاندیدا سکوت کردند و کاندیدای رسمی جامعتین در گلستان کسی نیست اما در فضای انتخابات چه اتفاقی می‎افتد.

آیت‎الله حسینعلی سعدی بیان کرد: به لحاظ رسمی کاندیدای جامعتین نیستم، اما جریان‎های غیررسمی و استانی نسبت به بنده اظهار محبت داشتند، بنده مواضعم کاملاً مشخص است.

فصل جدیدی برای تعیین تکلیف آرایش‎های جدید است

وی در خصوص ایجاد فتنه در زمان منتهی به انتخابات، گفت: برخی مواضعی که در فضای جامعه اظهارنظر می‎شود جای نقد سیاسی دارد؛ فضای اجتماعی به یک بلوغ رسیده است.

آیت‎الله حسینعلی سعدی، نقش رسانه را در دنیای مدرن نقش بنیادین برشمرد و افزود: در آستانه هفتم اسفند رسانه‎های مغرض حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را بازتاب ندادند، دوران و فصل جدیدی برای تعیین تکلیف آرایش‎های جدید است پیام مردم هم در حضور جدی و هم در انتخابات جدی و برجسته است.

انتهای پیام/83001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول