اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

50 درصد جمعیت تبریز در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از وجود 9 هزار و 360 هزار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین با جمعیت یک میلیون و 509 هزار نفر در استان خبر داد و گفت: 50 درصد جمعیت تبریز در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند.

50 درصد جمعیت تبریز در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، توحید اخلاقی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران مساحت سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان را 3 هزار و 560 هکتار با جمعیت 509 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این مقدار 7 درصد سکونتگاه‌های غیررسمی(حاشیه‌نشین) در سطح کشور و هشت درصد جمعیت ساکن را شامل می‌شود.

13 درصد مساحت بافت‌های فرسوده و 8 درصد جمعیت ساکن در این مکان‌ها در آذربایجان‌شرقی

وی افزود: سهم تبریز از سکونتگاه‌های غیررسمی 2 هزار هکتار معادل 65 درصد مساحت حاشیه‌نشین‌های استان را شامل می‌شود که 400 هزار نفر جمعیت در آن ساکن بوده و 73 جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی استان در تبریز ساکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به 5 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در استان اشاره کرد و گفت: 13 درصد مساحت بافت‌های فرسوده کشور و 8 درصد جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده کشور در آذربایجان‌شرقی قرار دارند.

یک میلیون نفر از ساکنان آذربایجان‌شرقی در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

وی تعداد جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده در استان آذربایجان‌شرقی را یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت: سهم تبریز از بافت‌های فرسوده بعد از کلانشهر تهران با 2 هزار و 500 هکتار بیشترین بافت فرسوده است که سهم جمعیتی تبریز با 500 هزار نفر است.

1.5 میلیون از جمعیت آذربایجان‌شرقی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می کنند

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در مجموع 3 هزار و 560 هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی در استان با جمعیت ساکن بر 509 هزار نفر و بافت فرسوده با 5 هزار و 800 هکتار با جمعیت یک میلیون نفر قرار دارد.

اخلاقی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه امسال 25 هزار و 102 فقره تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده در آذربایجان‌شرقی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد، با 4 هزار و 500 سهمیه جدید برای بافت‌های فرسوده در آذربایجان‌شرقی از وزارت راه و شهرسازی که بعد از تهران بیشترین سهمیه بوده بتوانیم به تمام متقاضیان در نوبت تسهیلات در استان پاسخگو باشیم.

28 هزار کیلومتر راه‌های همسنگ در آذربایجان‌شرقی

اخلاقی در بخش دیگری از سخنان خود طول راه‌های استان را 14 هزار و 10 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 235 کیلومتر از راه‌ها در استان آزادراه، 439 کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار و دو کیلومتر راه اصلی و یک‌هزار و 725 کیلومتر راه فرعی است.

وی طول راه‌های هم‌سنگ استان را 28 هزار و 402 کیلومتر برشمرد و افزود: راه‌های همسنگ معادل راه دو طرفه اصلی است و راه‌ها به عنوان یک هزینه سنگین شمرده می‌شود.

وی تصریح کرد: 66.5 درصد از روستاهای استان آذربایجان‌شرقی با 94 درصد جمعیت روستایی از راه مناسب برخوردار هستند.

اخلاقی اضافه کرد: 56 درصد روستاهای استان آذربایجان‌شرقی بالغ بر 91 درصد جمعیت روستایی استان از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند.

اجرای 600 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امسال 10 پروژه احداث بزرگراه با 600 کیلومتر با اعتبار 120 میلیارد تومان در دست اجرا داریم که 50 کیلومتر آن با اعتبار 80 میلیارد تومان زیر ترافیک رفته است.

وی گفت: 6 پروژه راه اصلی با 273 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 11.5 میلیارد تومان، 4 پروژه بهسازی و راه‌های فرعی با 48 کیلومتر با اعتبار 6 میلیارد تومان و 245 پروژه احداث و بهسازی و روکش به طول یک‌هزار و 200 کیلومتر با اعتبار 125 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استان در دست اجرا ست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از نهایی شدن قرارداد آزادراه تبریز ـ بازرگان خبر داد.

انتهای پیام/60002/گ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول