اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز:

فلافل سلامت تبریزی‌ها را تهدید می‌کند

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهردار تبریز، مصرف فلافل را تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان دانست و از شهروندان خواست از مصرف این ماده غذایی مضر، پرهیز کنند.

فلافل سلامت تبریزی‌ها را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره کل سلامت شهرداری تبریز، علیرضا رحیمی اظهار داشت: مدتی است که واحدهای فلافل فروشی بسیاری در تبریز آغاز به کار کرده‌اند تا این ساندویچ عربی به یک رقیب جدی برای غذاهای سریع‌الطبخ بومی تبدیل شود.

وی در خصوص مضرات فلافل گفت: روغن مورد استفاده در فلافل و سمبوسه معمولا روغن غیر سرخ کردنی است و یا اگر هم روغن سرخ کردنی استفاده شود، چون به دفعات مورد استفاده قرار می‌گیرد، حرارت مکرر آن باعث تولید مواد سرطان‌زا می‌شود.

مدیرکل اداره سلامت، با تاکید بر اینکه سرطان از عوارض طولانی مدت فلافل است، ادامه داد: به دلیل آن که فلافل در داخل روغن غوطه‌ور است، همچنین چربی زیادی در این ماده غذایی وجود دارد مصرف زیاد آن می‌تواند سلامتی افراد را به خطر اندازد.

وی پایین بودن قیمت فلافل، استفاده از انواع ادویه و ترشی در این نوع غذای جنوبی سریع پخت را که با خمیر نخود تهیه می‌شود، چالشی برای سلامتی مردم دانست و افزود: غذاهای آماده یا فست فودها، اکنون جزو لاینفک برنامه غذایی اغلب شهروندان شده‌اند که این موضوع می‌تواند در بلندمدت سلامت شهروندان را با چالش‌های جدی مواجه کند.

رحیمی، اضافه وزن، تغییر حالت خلق و خوی روحی و روانی، افسردگی، بیش فعالی، ابتلا به انواع بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون، ‌ابتلا به سرطان و دیابت را، از دیگر اثرات مصرف غذاهای فست فودی و همچنین فلافل عنوان کرد.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز به افزایش فلافل فروشی‌ها در سطح شهر تبریز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون شاهد افزایش رغبت مردم تبریز به استفاده از فلافل هستیم که این رویه باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در خصوص مضرات فلافل تغییر کند؛ چرا که سرطان، افرادی را که در طولانی مدت از فلافل استفاده می‌کنند، تهدید می‌کند.

انتهای پیام/60002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول