اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل

افراط‌گرایی خشن متعلق به دین و ملیت خاصی نیست/خشونت تهدیدی جدی علیه امنیت کشورها

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل افراط گرایی خشن را متعلق به دین و ملیت خاصی ندانست و خشونت را تهدیدی جدی علیه امنیت کشورها برشمرد.

افراط‌گرایی خشن متعلق به دین و ملیت خاصی نیست/خشونت تهدیدی جدی علیه امنیت کشورها

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه عمل تهیه شده به وسیله دبیرکل سازمان ملل متحد برای مبارزه با افراط گرایی و خشونت پرداخت.

خوشرو ضمن استقبال از برنامه عمل دبیرکل برای پیشگیری جدی از خشونت، این پدیده را تهدیدی جدی علیه امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای جهان دانست.

نماینده کشورمان با تاکید بر اینکه ایران طرح مبارزه علیه افراطی‌گری و خشونت و نیز گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به مجمع عمومى سازمان ملل ارائه کرده است، گفت: همه ادیان خود را به صلح متعهد می‌دانند و نباید و نمی‌توان افراط گرایی خشن را متعلق به دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی خاصی دانست.

وی در عین حال از عدم توجه برنامه عمل پیشنهادی برای یافتن ریشه‌های افراط گرایی خشن و به ویژه اشغالگری خارجی انتقاد کرد و افزود: بی ثبات سازی دولت‌های مشروع با تسلیح و تامین مالی گروه‌های خشونت‌گرا در کنار دخالت‌های نظامی خارجی و سیاست‌های تغییر رژیم از عواملی بوده‌اند که به رشد فزاینده افراط گرایی خشن در سطح جهانی دامن زده‌اند.

نماینده دائم ایران همچنین نقش مخرب رسانه‌های بزرگ و شبکه‌های عمده خبری در تحریک فرقه‌گرایی، نابردباری، بیگانه هراسی و نژادپرستی را یادآور شد و اظهار داشت: بسیاری از جوانان به دلیل سیاست‌های همین بنگاه‌های رسانه‌ای به دامن افراط گرایی و خشونت سوق داده شده‌اند.

لازم به ذکر است در اجرای مفاد قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان جهان علیه خشونت و افراط گرایی (WAVE) که سال 1392 به ابتکار حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پیشنهاد شده و به تصویب سازمان ملل رسیده است، بان کی مون دبیرکل سازمان طی گزارشی برنامه عمل مقابله با افراط گرایی و خشونت را جهت اقدام اعضای سازمان ملل متحد تهیه و ارائه کرد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز برای شنیدن نقطه نظرات کشورها نشست ویژه‌ای را بدین منظور تدارک دید که با  استقبال گسترده کشورهای عضو برای ارائه دیدگاه‌های خود روبرو شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول