اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد گرگان:

17 هزار و 635 مددجو زیرپوشش کمیته امداد گرگان هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گرگان از زیرپوشش قرار گرفتن 17 هزار و 635 مددجو در این شهرستان خبر داد.

17 هزار و 635 مددجو زیرپوشش کمیته امداد گرگان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد فردی صبح امروز در جمع مددجویان شهرستان گرگان اظهار کرد: در شهرستان گرگان تقریبا 96 روستای تابعه داریم که جمعیت مددجویی ما در شهرستان و روستاهای اطراف حدود 10 هزار و 23 خانوار معادل 17 هزار و 635 نفر می‎شود که زیرپوشش دائمی کمیته امداد قرار دارند.

وی تصریح کرد: گروه‎های مختلفی نظیر زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، خانواده‎های بدسپرست، خانواده‎های زندانی و خانواده‎های سرباز جزو جمعیت مددجویی به حساب می‎آیند.

60 درصد مددجویان بانوان سرپرست خانوار هستند/هدف کمیته امداد کاهش نرخ بیکاری است

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه 60 درصد حمایت کمیته امداد از جمعیت بانوان سرپرست خانوار صورت می‎گیرد، افزود: بخشی از حمایت این نهاد از خانواده‎های از کارافتاده، افرادی که به واسطه بیماری یا حادثه ناشی از کار توانایی انجام فعالیتی را ندارند و بخشی از این حمایت نیز مشمول سالمندان می‎شود.

فردی یکی از رویکردهای کمیته امداد را توانمندسازی اقتصادی خانواده‎های مددجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح‎های اشتغال و خودکفایی نقش محوری در حلقه توانمندسازی دارد.

وی افزود: هدف ما کاهش نرخ بیکاری، افزایش درآمد، مناعت طبع خانواده و خوداتکایی اقشار نیازمند است تا کم‎کم خانواده‎های زیرپوشش از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه خدمات این نهاد هدفمند و زمان‎دار است، گفت: هر خدمتی که در راستای زنجیره توانمدسازی خانوارها صورت می‎گیرد باید طی زمان و دوره‎ای خاص باشد و در اقتصاد خانواده تاثیرگذار باشد.

فردی اظهار کرد: نخستین گام ما در کمیته امداد و کسانی که زیرپوشش این نهاد قرار می‎گیرند، بحث کم کردن تألمات، دغدغه‎ها، مشکلاتی مالی و معیشتی خانواده است تا قشر نیازمند به یک آرامش نسبی برسد.

با مشاوره و هدایت شغلی صحیح زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گرگان بیان داشت: ارائه خدمات مشاوره و فرهنگی از دیگر اقدامات محوری کمیته امداد خمینی برای مددجویان است تا خانواده با اهداف و رسالت‎های این نهاد حمایتی آشنا شوند و آسیب‎های خانواده شناسایی و مرتفع شود.

وی ابراز کرد: خدمات مشاوره در راستای تقویت پایه‎های اعتقادی و کرامت انسانی خانواده‎ها بااهمیت است.

فردی کاهش هزینه‎های سبد خانوار را جزو برنامه‎های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: برای اینکه در زمینه هزینه‎های فرهنگی و تحصیلی، درمانی و مسکن مددجویان به آنها کمک کنیم پس از ارائه این خدمات سراغ شناسایی قابلیت‎ها، توانایی‎ها و مهارت‎های خانواده می‎رویم تا بتوانیم با مشاوره و هدایت شغلی صحیح زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/83001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول