اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم:

عمر پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌های کشور به 24 سال می‎رسد

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از 2.5 میلیون مترمربع فضای نیمه‌تمام در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها قبل از سال 70 کلنگ‌زنی شده بود.

عمر پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌های کشور به 24 سال می‎رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهر‌الله رخشانی‌مهر پیش‌از‌ظهر امروز در جلسه مجمع خیران دانشگاه علوم کشاورزی ساری اظهار کرد: از سال 90 تاکنون پروژه عمرانی جدیدی در کشور و به تبع آن در سطح دانشگاه‌ها تعریف نشده است.

وی درباره اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح دانشگاه کشور نیز گفت: در این بودجه برنامه‌ای برای تعریف پروژه جدیدی وجود ندارد و تنها بنا به ضرورت، ممکن است پروژه‌ جدید کلنگ‌زنی شود.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در حال حاضر با وجود مشکلات مالی که در کشور وجود دارد، بیش از 2.5 میلیون مترمربع فضای نیمه‌تمام در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها قبل از سال 70 کلنگ‌زنی شده بود.

وی با اعلام اینکه در توزیع اعتبارات عمرانی سطح دانشگاه‌ها مشکلاتی از قبل وجود داشت،خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی دانشگاه‌های کشور در دوره‌‌های قبل ناعادلانه توزیع شده بود.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: با توجه به عدم توزیع مناسب اعتبارات و نیازهایی که دانشگاه‌های کشور دارند، باید از ظرفیت خیران در این بخش به خوبی استفاده کرد و در صورت همراهی خیران برای رفع نیاز‌های ضروری دانشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعتبار اختصاص می‌دهد.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم یادآور شد: با استفاده از ظرفیت خیران بسیاری از طرح‌های عمرانی در سطح دانشگاه‌های کشور ساماندهی شد و در استان مازندران هم نیاز است که مسئولان دانشگاه از ظرفیت خیران بهره‎مند شوند.

 وی با اشاره به اینکه کل اعتبار عمرانی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  از ردیف ملی 800 میلیارد تومان است و نیازمندی‌ها فراتر از این رقمی بوده که اعتبار اختصاص داده شده است، گفت: برای تکمیل این اعتبارات در صورتی که خیران ورود پیدا کنند زمینه رفع مشکلات فراهم می‌شود.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: 100 درصد اعتبار تأمین و تجهیز دانشگاه‌های کشور در سال 93 تأمین و در سال 94 هم اعتبارات این بخش با وجود رشد 50 درصدی نیز تأمین شد و اعتبار تأمین تجهیز سال 95 دانشگاه‌های کشور نیز 50 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با تجهیز سالن ورزشی دانشگاه‌ها نیز گفت: طرح کمک به تجهیز اماکن ورزشی به صورت لایحه تهیه شد که برای تجهیز این بخش 5 میلیارد تومان در سطح دانشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند که برای تجهیز سالن ورزشی دانشگاه علوم کشاورزی ساری 100 میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/86004/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول