اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده پلیس راهور ناجا:

کاهش 3 درصدی‌ وقوع تلفات جاده‌ای‌/متولی سوانح ترافیکی در کشور مشخص نیست‌

جانشین فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: بر‌اساس آمار رسمی سازمان پزشک قانونی کشور در 10 ماهه گذشته سال جاری در مورد کاهش وقوع تلفات جاده‌ای با کاهش سه درصدی روبه‌رو هستیم.

کاهش 3 درصدی‌ وقوع تلفات جاده‌ای‌/متولی سوانح ترافیکی در کشور مشخص نیست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار موسی امیری بعد از ظهر امروز در حاشیه ششمین سمینار بین‌المللی کاهش سوانح ترافیکی، چالش‌ها و راهکارهای پیش‌رو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کاهش آمار عابران پیاده در تصادف با خودروها ضروری است جامعه را نسبت به ‌ضرورت آموزش و بالا بردن فرهنگ ترافیکی آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال‌‌ حاضر بر اساس آمار رسمی سازمان پزشک قانونی کشور در 10 ماهه گذشته سال جاری در مورد کاهش وقوع تلفات جاده‌ای با کاهش سه درصدی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل صادر شده مقرر شده تا آمار تصادف جاده‌ای و درون‌شهری سالانه 10 درصد کاهش یابد که با اجرایی شدن آن تحول چشم‌گیری در امنیت و سلامت جامعه به وجود می‌آید.

جانشین فرماندهی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: سالانه 49 درصد کشته‌های ناشی از تصادف جاده‌ای حین انتقال مصدوم و مجروح به بیمارستان فوت می‌کنند که در کشورهای پیشرفته به دلیل رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بسیار کم‌تر از این میزان است.

امیری بیان داشت: علت فوت کشته‌های تصادفات جاده‌ای پیش از رسیدن به بیمارستان، ناکارآمدی سیستم امدادونجات، به‌موقع نرسیدن اورژانس و نیز فاصله غیرکارشناسانه مکان‌های درمانی است.

وی اضافه کرد: برای مدیریت صحنه تصادف نیاز به بررسی نقشه پلیس به‌عنوان فرمانده صحنه، مدیریت نیروهای امدادی و نیز ساختار اطفای حریق هنگام وقوع حوادث رانندگی است.

جانشین فرماندهی پلیس راهور ناجا بیان داشت: متولی سوانح ترافیکی در کشور مشخص نیست و ضرورت ایجاد یک سازمان سیاست‌گذار در این راستا بیش از گذشته احساس می‌شود.

انتهای پیام/2448/آ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول