اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیوار مهربانی به مزار شریف هم رسید

دیوار مهربانی به شهر «مزارشریف» هم رسید تا شهروندان و مردم اجناس و اموالی که نیاز ندارند را به این محل آورده و افراد نیازمند بتوانند از این اموال استفاده کنند.

دیوار مهربانی به مزار شریف هم رسید

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دیوار مهربانی «مزارشریف» در کوچه «تفحصات» (چهار راهی بندر) در دیوار ساختمان ریاست معادن ولایت بلخ، توسط فرهنگیان، فعالان مدنی، رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستانی برپا شد.

«ماریا رهین» رئیس دانشکده خبرنگاری دانشگاه بلخ که در افتتاح این دیوار نقش بنیادی و اساسی داشت، اظهار داشت که ما می‌خواهیم در هر گوشه‌ای از شهر، مهرورزی را گستردش دهیم.

وی با بیان اینکه دیوار مهربانی در شهر مزارشریف به نیازمندان کمک می‌کند تا اموال ضروری خود را بدست آورند، افزود: باید فرهنگ صمیمیت، مهربانی و محبت در افغانستان نهادینه شود.

رهین بر این باور است که تا زمانی که مهربانی و صمیمیت در کشور بوجود نیاید و همه‌ مردم از محبت و همدیگر پذیری کار نگیرند، بدبختی‌های افغانستان از میان برداشته نمی‌شود.

رئیس دانشکده خبرنگاری دانشگاه بلخ نیز از مردم و شهروندان شهر مزارشریف می‌خواهد علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های خود در این محل، از خود دیوار مهربانی نیز حمایت و نگهداری کنند.

در همین حال «محمد افضل حدید» رئیس شورای ولایتی بلخ با قدردانی از راه‌اندازی دیوار مهربانی بر گسترش این فرهنگ در بخش‌های دیگر از شهر مزارشریف نیز تاکید کرد.

به گفته‌ رئیس شورای ولایتی بلخ، این فرهنگ می‌تواند در ذهنیت‌سازی مردم و شهروندان برای کمک‌رسانی نقش بارزی بازی کند، از این رو باید این پدیده نهادینه شود.

«حدید گشایش» دیوار مهربانی را در شهر مزارشریف یک اقدام نیک و خوب عنوان کرده و گفته است که باید از این حرکت حمایت شود تا در سراسر افغانستان گسترش یابد.

پیام آفتاب نوشت: «دیوار مهربانی در سایر کشورهای منطقه از جمله ایران، چین و تاجیکستان نیز وجود دارد که به گفته‌ فرهنگیان و فعالان مدنی می‌‌تواند در نهادینه شدن فرهنگ امداد رسانی اثر گذار باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول