اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

رقابت‌های بین‌المللی جام الکساندر مدوید - بلاروس

اطری طلایی شد؛ یزدانی به نقره رسید/ فردا ۴ آزادکار به میدان می‌روند

رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم به مدال طلا و حسن یزدانی در وزن ۷۴ به مدال نقره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام آلکساندر مدوید دست یافتند.

اطری طلایی شد؛ یزدانی به نقره رسید/ فردا ۴ آزادکار به میدان می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون کشتی، در پایان روز نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام الکساندر مدوید که از صبح امروز (پنجشنبه) در شهر مینسک پایتخت بلاروس آغاز شده است، رضا اطری صاحب مدال طلای وزن 57 کیلوگرم شد و حسن یزدانی در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره رسید.

در وزن 57 کیلوگرم این رقابت‌ها که 22 نفر حضور دارند، رضا اطری در دور نخست دیمچیک رینچینوف از بلاروس را 10 بر دو مغلوب کرد، وی در دور دوم هم با نتیجه 2 بر یک مقابل اوتار گوگایف از گرجستان به برتری رسید. اطری در دور سوم سزار آکگول، کشتی‌گیر سرشناس ترکیه‌ای و دارنده مدال برنز جهان را 8 بر 6 مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل زلیمخان آباکاروف از روسیه با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید. اطری در دیدار فینال مقابل نودار آرابیدزه از روسیه در حالی‌که تا ثانیه‌های پایانی عقب بود با نتیجه 5 بر 4 به برتری رسید و طلایی شد.

در وزن 65 کیلوگرم که تیم ایران نماینده‌ای ندارد، آزادکاران سرشناسی همچون سوسلان رامونوف قهرمان جهان از روسیه، نومین باتبولد از مغولستان، دوران ژوماگازیف از قزاقستان و فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی الاصل ایتالیا و قهرمان جهان حضور داشتند که فرانک چامیزو و سوسلان رامونوف به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن 74 کیلوگرم که 40 کشتی‌گیر حضور دارند، حسن یزدانی با برتری مقابل مارتین اوبست از آلمان و آکایف از روسیه راهی دور سوم شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر 5  مقابل بیک‌زاد عبدالرحمن‌اف، قهرمان ازبکستانی جهان به پیروزی رسید. یزدانی در مسابقه بعد با نتیجه 12 بر 2 سونر دمیرتاش، کشتی‌گیر مطرح ترکیه‌ای را مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این دیدار نیز با نتیجه 8 بر یک ارسلان بوداژاپوف از روسیه را شکست داد و فینالیست شد، اما در فینال به ختیگ تسابالوف قهرمان جهان از روسیه باخت و نقره گرفت.

در همین وزن علیرضا قاسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کریس فری از آمریکا با نتیجه 4 بر 4 مغلوب شد که با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل ارسلان بوداژاپوف از روسیه از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رستم دودایف از روسیه، بیکزاد عبدالرحمن‌اف قهرمان جهان از ازبکستان، جاکوب ماکاراشویلی از گرجستان، سونر دمیرتاش از ترکیه، ماگمود خزریف از روسیه، آدام هال از آمریکا، رشید قربان‌اف، قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان، ختیگ تسابالوف، قهرمان جهان از روسیه و تاناتاروف از قزاقستان از جمله کشتی‌گیران مطرح حاضر در وزن 74 کیلوگرم هستند.

در وزن 97 کیلوگرم که 26 کشتی‌گیر به روی باسکول رفتند، عباس طحان در دور اول در حالی که با نتیجه یک بر صفر مقابل اریک سیل از آلمان در تایم اول پیش بود، به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه پا نتوانست به مسابقات ادامه دهد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن حاجی مراد گاتسالوف با پیروزی 3 بر یک مقابل گادیسوف فینالیست شد. حریف وی در دیدار فینال ایوان یانکوفسکی از بلاروس است.

پیروزی گاتسالوف مقابل کایل اسنایدر قهرمان آمریکایی جهان با نتیجه 5 بر 2 از نتایج مهم رقابت‌های این وزن بود. الیزبار اودیکادزه از گرجستان هم مقابل یانکوفسکی باخت.

مسابقات چهار وزن دوم و پایانی و رقابت‌های پهلوانی فردا (جمعه) برگزار خواهد شد که در کشتی آزاد حسن رحیمی و ایمان صادقی در وزن 61 کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول