اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چهره 9 تیم حاضر در جام جهانی فوتسال مشخص شد

از میان 24 تیم حاضر در جام جهانی فوتسال 2016 تا کنون 9 تیم راه یافته به این مسابقات مشخص شده اند.

چهره 9 تیم حاضر در جام جهانی فوتسال مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با 5 سهمیه، کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) با 3 سهمیه، کونکاکاف (آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب) با 4 سهمیه، کانمبول (آمریکای جنوبی) با سه سهمیه به همراه یک سهمیه تیم میزبان، کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه (OFC) با یک سهمیه و کنفدراسیون فوتبال اروپا (UEFA) با 7 سهمیه جمعاً 24 سهمیه رقابتهای جام جهانی فوتسال 2016 را که از 20 شهریور تا 10 مهر 95 برگزار خواهد می شود، تشکیل می دهند.

این در حالی است که رقابتهای جام ملتهای فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته به پایان رسید و تیم های ایران، ازبکستان، ویتنام، تایلند و استرالیا به 5 سهمیه آسیا برای حضور در جام جهانی فوتسال دست یافته اند.

همچنین تیم جزایر سلیمان نیز توانسته با قهرمانی در رقابتهای جام ملتهای فوتسال اقیانوسیه که از 19 تا 24 بهمن 94 به میزبانی فیجی برگزار شده بود، تک سهمیه کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه برای حضور در جام جهانی فوتسال را کسب کند.

رقابتهای جام ملتهای فوتسال آمریکای جنوبی هم که از 16 تا 24 بهمن 94 به میزبانی پاراگوئه برگزار شده بود نیز با صعود تیم های برزیل، آرژانتین و پاراگوئه به جام جهانی فوتسال همراه بود. این در حالی است که کانمبول در کنار سه سهمیه خود از یک سهمیه میزبانی کلمبیا برای برگزاری جام جهانی فوتسال 2016 برخوردار است.

رقابتهای جام ملتهای فوتسال آفریقا نیز به میزبانی ژوهانسبورگ با حضور 8 تیم آفریقای جنوبی، مصر، آنگولا، تونس، مراکش، موزامبیک، لیبی و زامبیا برگزار می شود. زمان برگزاری این مسابقات متعاقباً از سوی فیفا اعلام خواهد شد.

رقابتهای جام ملتهای فوتسال کونکاکاف به میزبانی کاستاریکا از 19 تا 26 اردیبهشت 95 برگزار خواهد شد. تیم های مکزیک، برنده دیدار کانادا و امریکا سهمیه آمریکای شمالی، کاستاریکا (میزبان)، گواتمالا و پاناما سهمیه آمریکای مرکزی، کوبا و کوراسائو سهمیه کارائیب و برنده دیدار هندوراس و ترینیداد و توباگو 8 سهمیه این مسابقات را تشکیل می دهند.

همچنین برگزاری رقابتهای جام ملتهای فوتسال اروپا در سه مرحله است که دو مرحله مقدماتی و اصلی آن تا کنون پشت سر گذاشته شده و مرحله پلی آف آن به صورت رفت و برگشت در روزهای 25 اسفند 94 و 24 فروردین 95 برگزار خواهد شد. تیم هایی که به این مرحله صعود کرده اند شامل اوکراین، مجارستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، روسیه، صربستان، اسپانیا، هلند، قزاقزستان، اسلوونی، پرتغانی، لهستان، ایتالیا و اسلواکی هستند.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول