اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی کانون وکلای دادگستری استان گلستان خبر داد

برگزاری جشن روز وکیل مدافع در 13 اسفند در گلستان

عضو هیئت علمی کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: جشن روز وکیل مدافع و تحلیف وکلای پایه یک جدید این استان در تاریخ 13 اسفندماه در تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن روز وکیل مدافع در 13 اسفند در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی عارفی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان ضمن گرامیداشت روز هفت اسفند ماه روز وکیل مدافع اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در هفت اسفند ماه این روز را برای برگزاری جشن انتخاب نکردیم و این مناسبت را به 13 اسفند ماه منتقل کردیم.

وی تصریح کرد: وکلای مجلس شورای اسلامی برای قانون‎گذاری و وکیل مدافع برای دفاع از حقوق مردم در دادگستری انتخاب و برگزیده می‎شوند و وظیفه خطیری دارند.

عضو هیئت علمی  کانون وکلای دادگستری گلستان یادآور شد: وکیل وظیفه مهمی دارد و برای این که بین افرادی که به عنوان متهم یا به عنوان مظنون در مقابل قاضی قرار می‎گیرند عدالت ایجاد شود فردی که در موضع دفاع هم شان قاضی است را برای متهم انتخاب می‎کنند.

وکیل و قاضی دو بال عدالت هستند

عرفانی با بیان اینکه وکیل و قاضی دو بال عدالت هستند، گفت: در بسیاری از پرونده‎ها که وکیل شرکت داشته باشند امر قضا راحت‎تر و سریع‎تر صورت می‎گیرد و لذا از این نظر وکیل و قاضی را دو بال عدالت می‎خوانند.

وی به حقوق وکلای اشاره کرد و گفت:  مقررات به وکیل اجازه داده که در مورد حق الوکاله قرار داد ببندد و با دو مولفه تعرفه و توافق حقوق وکیل مدافع مشخص شود.

عضو هیئت علمی کانون وکلای دادگستری گلستان با بیان اینکه یک وکیل دادگستری بیکار خطرناکتر از یک لیسانس حقوق است، افزود: امروز بیش از نیاز جامعه در استان گلستان وکیل داریم و با توجه به شرایط موجود امروز با کثرت وکلا در استان گلستان رو به رو هستیم.

انتهای پیام/83015/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول