اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آتش‌بس در سوریه رسماً آغاز شد

آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در سوریه، بر اساس توافق مسکو- واشنگتن رسماً آغاز شد.

آتش‌بس در سوریه رسماً آغاز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اجرای توافق میان آمریکا و روسیه برای «توقف خصومت‌ها» در سوریه، بر اساس توافقات مقرر رأس ساعت 24:00 به وقت دمشق برابر با 01:30 دقیقه بامداد شنبه به وقت تهران آغاز شد.

مطابق توافقات قبلی بین آمریکا و روسیه، قرار بود «توقف خصومتها» میان طرف‌های درگیر در سوریه از ساعت 24:00 جمعه به وقت دمشق (22 جمعه به وقت گرینویچ  و 01:30 بامداد شنبه به وقت تهران) آغاز شود. این آتش‌بس گروه‌های داعش، جبهه‌النصره و سایر گروه‌های تروریستی را شامل نخواهد شد.

در صورتی که این توافق آتش‌بس با موفقیت اجرایی شود، این اولین بار در طول جنگ 5 ساله سوریه است که قدرت‌های جهانی با مذاکره موفق به توقف درگیری‌ها در این کشور می‌شوند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و گروه‌های اصلی معارضان مسلح این کشور قبلاً با این توافق اعلام موافقت کرده‌اند.

پیش از آغاز آتش‌بس، شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه شماره 2268 به اتفاق آرا از تمامی طرف‌ها درگیر در سوریه خواسته بود به توافق مسکو - واشنگتن برای برقراری آتش‌بس در سوریه پایبند بمانند.

«استفان دی‌میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه در نشست شورای امنیت اعلام کرد در صورت پابرجا ماندن آتش‌بس، مذاکرات بین‌المللی سوریه از 7 مارس (17 اسفندماه) آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ *

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول