اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت جنوب کرمان خبر داد

کاهش 20 درصدی حقوق دولتی معادن کرومیت جنوب کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: حقوق دولتی معادن کرومیت در جنوب کرمان 20 درصد کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی حقوق دولتی معادن کرومیت جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود اسکندری‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حقوق دولتی معادن، سهم دریافتی دولت از معادن است که بر اساس میزان مجوز برداشت سالانه معدن، عیار ماده معدنی و مبلغ حقوق پایه آن ماده معدنی محاسبه شده و معدن‌کاران موظف به پرداخت این مبلغ به خزانه دولت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: جنوب کرمان به عنوان قطب کرومیت کشور، حدود 70 درصد از استخراج این ماده معدنی را با تولید سالانه 250 هزار تن به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در سال‌های گذشته هم‌زمان با کاهش قیمت جهانی مواد معدنی و کاهش تقاضای مواد معدنی شاهد افت قیمت در این مواد معدنی بودیم که در صورت عدم چاره‌اندیشی، احتمال رکود این بخش در آینده وجود دارد.

اسکندری‌نسب ادامه داد: در پی تلاش‌های بی‌وقفه این سازمان، نامه‌نگاری‌ها و جلسات متعدد با وزیر و مسئولان ذی‌ربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و بیان مشکلات به وجود آمده برای معدن‌کاران و احتمال از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای مردم منطقه، کاهش حقوق دولتی معادن کرومیت را خواستار شدیم تا از رکود احتمالی در این بخش مهم اقتصادی جلوگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: تلاش‌های سازمان به ثمر نشسته و توانستیم موافقت وزارت متبوع را برای کاهش 20 درصدی از حقوق دولتی در معادن کرومیت جلب کنیم.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: این خبر هدیه کوچکی است در مقابل تلاش‌ها و مجاهدت‌های سرمایه‌گذاران حوزه معدن که امیدواریم با کمک آنها و همت مردم پرتلاش جنوب کرمان هر روز شاهد آبادانی و پیشرفت بیشتر این منطقه باشیم.

انتهای پیام/2655/چ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول