اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتی خبر داد

اجرای بیش از 8 هزار هکتار جنگل‌کاری در شهرستان دشتی

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار دشتی گفت: در سال‌های گذشته 8 هزار و 395 هکتار عرصه در شهرستان دشتی جنگل‌کاری شده است.

اجرای بیش از 8 هزار هکتار جنگل‌کاری در شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حمید بردستانی ظهر امروز در آیین غرس نهال در مدرسه شهید سروری خورموج اظهار داشت: سال جاری یک میلیارد و 957 میلیون تومان برای پروژه‌های منابع طبیعی مصوب شده است.

 بردستانی افزود: در سال‌های گذشته 8 هزار و 395 هکتار عرصه در شهرستان دشتی توسط منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان جنگل‌کاری شده است.

وی ادامه داد: امسال در شهرستان دشتی 280 هکتار جنگل‌کاری، توسعه جنگل و تجهیزات پارک جنگلی مراقبت و آبیاری شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتی نیز گفت: در سال جاری به‌منظور تکمیل پارک جنگلی چاه چاهو 100 هکتار جنگل‌کاری صورت گرفته است.

یوسف امیری افزود: به‌منظور جلوگیری از تثبیت شن‌های روان و مدیریت مناطق بیابانی 100 هکتار از اراضی شیخیان و چاه حسین جمال نهال‌کاری و 150 هکتار نیز مراقبت و آبیاری شده است.

وی اضافه کرد: 1370 هکتار از اراضی منطقه بهبود و اصلاح مراتع انجام‌شده و به‌منظور بهبود و کنترل کوچ پاییزه و ساماندهی مدیریت مراتع و ساماندهی چرای دام اقدامات لازم صورت گرفته است.

امیری یادآور شد: امسال به‌ویژه در این فصل تعداد 5 هزار اصله نهال جنگلی و مرتعی توسط اداره منابع طبیعی دشتی تولیدشده است.

وی متذکر شد: امسال 40 کیلومتر اجرای کمربند حفاظتی، مرمت و نهال‌کاری کانال‌های حفاظتی انجام‌گرفته است.

رئیس منابع طبیعی دشتی گفت: با تلاش یگان حفاظت یک‌میلیون 122 هزار 640 مترمربع (112 هکتار) از اراضی دولتی رفع تصرف‌شده است.

امیری اضافه کرد: احداث بند سنگی ملاتی کاکی با اعتبار 900 میلیون تومان آغازشده و تاکنون 350 میلیون تومان اعتبار برای این طرح تخصیص یافته است و سد سنگی ملاتی کردلان نیز با 100 میلیون تومان در دست اجراست.

انتهای پیام/66001/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول