اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد

مراجعه هزار و 620 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: هزار و 620 نفر در۱۰ ماه نخست امسال جهت دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

مراجعه هزار و 620 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، تا پایان دی ماه امسال یک هزار و 620 نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی یک هزار و 390 مورد اعلام شده بود 16.5 درصد افزایش یافته است.

در دی ماه امسال نیز تعداد درخواست جهت صدور مجوز سقط درمانی (جسمانی) با 27.9 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل  174نفر اعلام شده است.

شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر تقسیم می‌شود که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر است.

همچنین ناهنجاری‌هایی که موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط 3متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد، است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول