اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سیمرغ خواستار شد

برخورد قانونی با واحدهای خبازی بدون مجوز در سیمرغ

معاون فرماندار سیمرغ گفت: واحدهای خبازی بدون مجوز در این شهرستان نباید فعالیت و پخت نان داشته باشند.

برخورد قانونی با واحدهای خبازی بدون مجوز در سیمرغ

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، مجتبی حبیب‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان این شهرستان، بابیان اینکه نان بخش وسیعی از قوت روزانه مردم را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: بیش از 30 واحد خبازی با پخت روزانه حدود 130 کیسه آرد در شهرستان این کار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه آرد و نان از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: در بخش واحدهای نانوایی، مجوز صنفی و بهداشتی واحدهای خبازی به‌هیچ‌وجه نمی‌توان کوتاه آمد.

معاون فرماندار سیمرغ ادامه داد: مسئولان در موضوعات مطرح‌شده باید دقت داشته و با هیچ شخصی مسامحه و تعارف نداشته باشند چرا که بحث جان‌مردم در میان است.

این مسئول با اشاره به اینکه واحدهای خبازی بدون مجوز نباید فعالیت و پخت نان داشته باشند، گفت: مسئولان این امر با توجه به ضوابط سازمانی و اختیارات قانونی سازمان خود وارد عمل شوند و با جدیت تمام با واحدهای متخلف براساس معیار قانون برخوردهای لازم را داشته باشند.

حبیب‌نژاد بیان کرد: مسئله ساماندهی و بهسازی واحدهای خبازی باید جدی گرفته شود چرا که شاهد بی‌توجهی برخی واحدهای خبازی به این مسئله هستیم و این موضوع از منظر عمومی خوب نیست.

وی ادامه داد: بهتر است به واحدهای خبازی که به این مسئله بی‌توجه هستند زمانی برای بهسازی داده شود تا از این حالت خارج شوند.

معاون فرماندار سیمرغ به تعریف تیپ نقشه برای واحدهای خبازی اشاره کرد و گفت: این نقشه در اختیار واحدهای خبازی که قصد بهسازی دارند قرار گیرد تا بهسازی براساس آن انجام گیرد.

این مسئول به ممنوعیت استفاده از جوش‌شیرین در واحدهای خبازی اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی‌های کافی در رابطه با این موضوع انجام شود.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه در این بخش نباید هیچ‌ وقت کوتاه آمد و مسامحه کرد، اظهار کرد: اگر واحدهایی که از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند بسته شوند بهتر از آن است که مردم دچار بیماری گوارشی شوند.

معاون فرماندار سیمرغ وضعیت دوگانه‌سوز شدن واحدهای نانوایی این شهرستان را مطلوب دانست و گفت: 80 درصد واحدهای نانوایی در شهرستان دوگانه‌سوز شده‌اند که جای تحسین دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت لازم برای دوگانه‌سوز شدن 20 درصد دیگر واحدهای خبازی شهرستان انجام شود،‌ خاطرنشان کرد: در بحث مجوزها تیم‌هایی وارد عمل شوند و از تمام نانوایی‌ها سرکشی به عمل آید تا مجوز واحدهای نانوایی ساماندهی و بازدید شود.

حبیب‌نژاد در پایان با بیان اینکه واحدهایی که در مجوزهای صنفی و بهداشتی دارای نقص هستند شناسایی شده و برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند، خواستار برخورد جدی با تمام واحدهایی که تمکین نمی‌کنند شد.

انتهای پیام/86036/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول