اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام علوی در بیست‌وسومین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد

امروز مرزبانی از مرزهای عقیده فراتر از واجب کفایی است/نسل جوان را با عقلانیت و هوشمندی به اسلام پیوند بزنیم

وزیر اطلاعات گفت: امروز باید در عرصه جنگ نرم، سنگرهای جهاد را با عقلانیت و هوشمندی با جاذبه و نه دافعه، با اقناع، نسل جوان را با اسلام پیوند داده و آنها را با گنج عظیم اهل بیت(ع) آشنا کنیم.

امروز مرزبانی از مرزهای عقیده فراتر از واجب کفایی است/نسل جوان را با عقلانیت و هوشمندی به اسلام پیوند بزنیم

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت بیست‌و سومین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بعد از ظهر امروز سه‌شنبه( 18 اسفندماه) در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

حجت‌الاسلام علوی در ابتدا گفت: اکنون که از عرصه سربازی گمنام امام زمان(عج) در میان جمع شما سربازان گمنام عرصه فرهنگ شرفیاب شدم احساس کردم که مرزی بین این دو نوع سربازی وجود ندارد و شما سربازان عرصه فرهنگ، دلسوزانه تلاش می‌کنید تا کاری اثرگذار در کانون فرهنگی انجام دهید.

وی اظهار داشت: انصافاً کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کار بزرگی انجام می‌دهند، زیرا کار شما با عشق همراه است که رضای خدا را دنبال می‌کنید. از این رو  وقتی انسان برای رضای خدا کار کند به آرامشی دست می‌یابد که چیزی با قابل قیاس نیست.

* برای عبادت باید استرس از جامعه گرفته شود تا انسان‌ها به عبودیت پروردگار بپردازند

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اسلام به رشد جسم و روح انسان فکر می‌کند و در مقابله با دشمن اسلامی که چنین جامع است باید سنگر آن نیز مسجد باشد. لذا شما کانون‌ها فرهنگی مساجد نبض تپنده مسجد را در راستای روح عبودیت زنده نگه داشتید و در فرهنگ قرآنی ما آنچه سبب عبودیت می‌شود اقتصاد شکوفا و امنیت پایدار است.
وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان نظام است که چرخ اقتصاد را در برابر ضربه بیگانگان، مقاوم شکل داده و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور نیز امنیت مردم را تامین کنند که عرصه عبودیت به سرانجام خود برسد، گفت: برای عبادت باید استرس از جامعه گرفته شود تا انسان‌ها به عبودیت پروردگار بپردازند.
علوی ادامه داد: شما مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این مسئولیت را به دوش می‌کشید بنابراین دو مجموعه وزارت اطلاعات و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مکمل یکدیگر هستند و ما افتخار داریم که خدمتگزار شما باشیم.
وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی در بیانات ائمه معصومین(ع) از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است، گفت: خداوند هدایت انسان‌ها را از جمله امور واجب معرفی کرده است؛ خداوند به پیامبر خود امر می‌کند که همراه با حکمت آنها را هدایت کند، انسان‌های دچار غفلت را بیدار کرده و آنها را همراه با بصیرت به راه درست هدایت کند.

* امروز مرزبانی از مرزهای عقیده و ایمان از مرز واجب کفایی گذشته و به واجب عینی برای همه ما رسیده است
علوی گفت: سرمایه علما آیات الهی و سخنان معصومین(ع) است، چراکه مردم عاشق روایات ائمه اطهار علیهم‌السلام هستند و ما باید این مسأله را در منبرهای خود افزایش داده و بیان خود را با درخشش بیانات ائمه معصومین(ع) نورانی کنیم.
علوی خاطرنشان کرد: امروز مرزبانی از مرزهای عقیده و ایمان از مرز واجب کفایی گذشته و به واجب عینی برای همه ما رسیده است چرا که خطرات سنگینی فکر، ایمان و اندیشه جامعه ایمانی ما را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری عنوان کرد: اقدامات فرهنگی بر عهده همه ما طلاب و شما کانون های مساجد است که راهبرد جذب حداکثری داشته باشیم، امام صادق(ع) می‌فرمایند: علمای شیعه سنگربانان فکر و عقیده شیعه هستند و از اینکه ابلیس بر آنها مسلح شود شیعه را محافظت می‌کنند.
وزیر اطلاعات اظهار داشت:امروز باید در عرصه جنگ نرم، سنگرهای جهاد را با عقلانیت و هوشمندی با جاذبه و نه دافعه، با اقناع، نسل جوان را با اسلام پیوند داده و آنها را با گنج عظیم اهل بیت(ع) آشنا کنیم تا بیمه شود و ویروس های ابلیسی فکر و اندیشه جوانان را تحت تأثیر قرار ندهند.
وی گفت: اخلاق به عنوان تکلیف برای ما مطرح شده است انسان‌ها نیاز به نقشه راه دارند و این نقشه هم باید منطبق با نیازهای انسان باشد بنابراین با شناخت این نیازها از روزنه معارف الهی کار تبلیغ را انجام دهیم. در واقع، تبلیغ سنگربانی مرزبانان عقیده جامعه است که اگر منطبق با سلایق افراد نباشد آسیب‌پذیری فرهنگ ما در این زمینه، امری جدی خواهد بود است که مقام معظم رهبری نیز بارها نسبت به آن هشدار دادند چراکه ما با دشمنی روبرو هستیم که به همه چیز مجهز است.
انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول