اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی تاکید کرد

لزوم فعالیت بازار تبریز در ایام نوروز

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بر لزوم باز بودن بازار تبریز در روزهای تعطیل و ارائه خدمات لازم به گردشگران نوروزی تاکید کرد.

لزوم فعالیت بازار تبریز در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامعلی راستی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018 انتخاب شده است و دستگاه‌های متولی امر به این فکر هستند که این کار را تحقق داده و تدوام دهند و ضرورت دارد پیش زمینه‌هایی حاضر شود تا مسافرانی که وارد شهر می‌شوند به عینه این نمونه بودن را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه بازار معمولا در روزهای تعطیل نیمه‌تعطیل است، یادآور شد: بازار پیشانی شهر به شمار می‌رود و باید همواره باز بوده تا مسافران بتوانند خریدهای مورد نیاز و علاقه خود را انجام دهند.

راستی در عین حال خاطرنشان کرد: پس از این سعی تمام اصناف این است که در روزهای تعطیل، بازار تبریز را به عنوان بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان که فقط 45 تیمچه فرش در این بازار مستقر هستند و در دنیا بی‌نظیر است، باز نگه دارند تا هم مورد استفاده مسافران قرار گرفته و هم به رونق خرید و فروش منجر شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اتاق اصناف در ورودی و خروجی شهر مراسم خیرمقدم را برگزار می‌کنند و یک سری اصناف هم مثل لاستیک فرشی، نانوایی و رستوران‌ها به صورت شبانه‌روزی باید فعالیت کنند به ویژه در ورودی و خروجی شهر آدرس این اصناف شبانه‌روزی نصب شود.

این مسئول تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی استان دو سال است متولی تهیه و توزیع میوه بوده و این سازمان به میزان کافی میوه عید مردم را تهیه کرده و توزیع خواهد کرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: از 24 اسفند چادرهای میوه فروشی مستقر شده و توزیع میوه آغاز می‌شود و به ویژه در زمینه میوه‌هایی مثل سیب و پرتقال مشکلی وجود نخواهد داشت و با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

وی با اشاره به شرایط ویژه کشورهایی مثل عراق و سوریه تبیین کرد: حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته استان ما به بازار سوریه صادرات داشته و در تلاشیم میزان تجارت خود را با این کشور افزایش دهیم و در مورد کشور عراق نیز به دلیل حضور گروهک تروریستی داعش و نزدیکی استان الانبار به کشور کاهش صادرات را به این کشور داشته‌ایم.

راستی میزان صادرات استان آذربایجان‌شرقی به کشور عراق را 90 میلیون دلار عنوان و اضافه کرد: به هر حال در تلاشیم میزان صادراتمان را به این کشور هم افزایش دهیم.

وی افزود: نمایشگاه بهاره در مرکز استان از 17 اسفند فعالیت خود را آغاز کرده و تا 24 اسفند به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به لحاظ قیمت و کیفیت بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم پیش‌بینی شده است و کالاها حداقل با 20 درصد زیر قیمت باید به فروش برسند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بیش از 400 فقره شرکت‌های بازاریابی هرمی در استان ثبت شده است و دولت این شرکت‌ها را شناسایی کرده و نظارت می‌کند و این شرکت‌ها موظف هستند از اتحادیه‌های مربوطه مجوز اخذ کنند و در حال ساماندهی به فعالیت چنین شرکت‌هایی هستیم.

انتهای پیام/60002/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول