اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین انتظامی گلستان:

رویکرد ناجا در چهارشنبه‎سوری، کوچه‎محوری است/ با خطرآفرینان قاطعانه برخورد می‎کنیم

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: پلیس در برابر سلامت شهروندان در چهارشنبه آخر سال احساس تکلیف می‎کند و با کسانی که به هر نحو سلامت شهروندان را به خطر بیاندازند برابر قانون و قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

رویکرد ناجا در چهارشنبه‎سوری، کوچه‎محوری است/ با خطرآفرینان قاطعانه برخورد می‎کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر جاویدان عصر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان با اشاره به در پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: مراسم چهارشنبه آخر سال یک سنت دیرینه در بین مردم است که از دیرباز در بین مردم رواج داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه این مراسم در سال‎های اخیر دچار انحراف شده و هر سال خسارت سنگین جانی و مالی را برای شهروندان به‌وجود می‎آورد.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: با بررسی آمار حوادث و اتفاقات چهارشنبه آخر سال به این نتیجه می‎رسیم که قربانیان اصلی در این ایام، نوجوانان و کودکانی هستند که به دلیل عدم اطلاع از خطرات مواد منفجره، ناخواسته دامن‎گیر خطرات و حوادث ناشی از آتش‎بازی می‎شوند.

جاویدان تاکید کرد: هرچند طی سال‎های اخیر با اقدامات فرهنگی و آگاه‎سازی‎های صورت گرفته از سوی تمامی دستگاه‎های فرهنگی، پلیس، دانشگاه علوم پزشکی، آتش‎نشانی، شهرداری‎ها، صدا و سیما و دیگر دستگاه‎های متولی، شاهد کاهش سوانح و اتفاقات ناگوار چهارشنبه آخر سال هستیم اما با توجه به تغییرات صورت گرفته در ساخت مواد منفجره متاسفانه عمق جراحات و صدمات بسیار زیاد است.

شادی باید در چهارچوب و فارغ از مزاحمت برای دیگران باشد

وی اضافه کرد: پلیس وظیفه دارد در چارچوب قانون با کسانی که به هر نحو آرامش و آسایش مردم را به خطر می‎اندازند برابر قانون برخورد کند و در این راستا، پلیس گلستان در چهارشنبه آخر سال در مقابل سلامت شهروندان احساس مسئولیت می‎کند و کسانی که برای سلامت شهروندان ایجاد خطر کنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: تدبیر ناجا در چهارشنبه آخر سال کوچه محوری و محله محوری است و از هرگونه تجمعی که باعث سد معبر و مزاحمت برای شهروندان شود جلوگیری خواهد شد.

جاویدان با بیان اینکه پلیس همیشه با مردم بوده و هیچگاه مخالف شادی آنها نیست گفت: این شادی باید در چارچوب قانون و فارغ از هرگونه ایجاد مزاحمت و مشکل برای دیگران باشد.

تشدید فعالیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی در گلستان

وی اضافه کرد: پلیس گلستان به طور جدی با توزیع‎کنندگان و تولید‎کنندگان مواد انفجاری دست‎ساز و قاچاق برخورد خواهد کرد و به‌خصوص اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پلیس گلستان با جدیت در این راستا وارد شده و اقدامات نظارتی خود را تشدید کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان متذکر شد: در آخرین اقدامات کنترلی پلیس در شهرستان رامیان، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان موفق شدند از یک بازاریاب که اقدام به فروش مواد غذایی در بین اقلام غذایی در بین سوپرمارکت‌ها می‌کرد تعداد یک هزار و 219 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را کشف کند.

جاویدان بیان کرد: به طور قطع اقدامات قانونی و نظارتی پلیس برای پیشگیری از آسیب و مشکل برای مردم است و انتظار می‎رود شهروندان و اقشار مختلف در این راستا همانند عرصه‎های دیگر اجتماعی، با پلیس همکاری کنند.

وی ادامه داد: مردم سرمایه اجتماعی پلیس هستند و تلاش‎های پلیس برای برقراری نظم و امنیت به منظور رفاه و آرامش خاطر شهروندان است.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان اظهار کرد: پلیس خود را خادم مردم می‎داند و معتقد است برای مردمی خدمت می‎کند که مومن‎ترین مردم دنیا هستند.

جاویدان در پایان ابراز کرد: تلفن 110 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگوی به شهروندان و امدادخواهان است و تقاضا داریم مردم در این ایام در صورت اطلاع از فعالیت افراد متخلف به‌خصوص سازندگان و توزیع‎کنندگان مواد منفجره غیرمجاز، از طریق تلفن 110 موضوع را به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/83004/گ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول