اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دعوت از گردشگران برای دیدن آثار تاریخی مشگین‌شهر

موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر گویای تاریخ دیرینه مشگین‌شهر

موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر که گویای دیرینگی این دیار در تاریخ فرهنگ و تمدن سرزمین ایران است در ایام تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران و مسافران بی‌شمار است.

موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر گویای تاریخ دیرینه مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر که سال‌های اخیر و به همت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری با بهترین و اصیل‌ترین اشیای تاریخی با قدمت متنوع شکل گرفته است گویای تاریخ کهن این دیار است که هر گردشگر و علاقمند به آثار تاریخی را به سمت خود جذب کرده و آنها را به تامل و تفکر تاریخی وا می‌دارد.

در این موزه آثار حفاران و همچنین آثار به دست آمده از حفاری‌های مناطق مختلف به ویژه شهریری به معرض دید گذاشته شده است به طوری که موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر از غنی‌ترین موزه‌های شمال غرب کشور محسوب می‌شود که در آن آثار گران‌سنگی و با برخورداری از غنای آثار به نمایش گذاشته شده، روایت‌گر تاریخ و تمدن یک میلیون ساله‌ای است که به عقیده کارشناسان قدیمی‌ترین تاریخ اکتشافات باستان‌شناسی محسوب می‌شود.

اشیای مختلف تاریخی از سکه‌ها و مسکوکات و زیورآلات زنان، ادوات جنگلی که از استخوان و فلز ساخته شده تا دست بافته‌های مختلف در طول تاریخ و همچنین آثار شیشه‌ای و بشقاب‌‌ها و ظروف به دست آمده از محوطه شهریری نمودی واقعی‌تر به خود گرفته است.

موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان با بیش از 500 اثر مربوط به ادوار مختلف تاریخی از جمله موزه‌های مهم شمال غرب استان اردبیل است که آثار به نمایش درآمده در این موزه که قدیمی‌ترین آن مربوط به 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد شامل آثار با ارزش سفالینه‌های کوزه، خمره، کاسه لیوان ظروف آشپزخانه، اشیای فلزی، زیورآلات زنان از جنس طلا و ابزارآلات جنگلی همچون شمشیر و پیکان و ابزار استخوانی است که در کل مجموعه‌‌ای عظیمی از تاریخ گذشتگان را در این موزه در برابر تماشاگران به تصویر می‌کشد.

انواع مهره و منجوق از سنگ‌های قیمتی، سنگ شیشه و تکه‌های تاریخی از دیگر آثار موجود در این موزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان مشگین‌شهر مجموعه‌های فراوانی از آثار تاریخی کهن وجود دارد که به علت کمبود فضای موزه‌ای فقط یک سوم از این گنجینه‌ها به نمایش گذاشته شده‌ است.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول