اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

ایجاد موزهٔ بزرگ اصفهان یکی از مطالبات اساسی اصحاب هنر است

استاندار اصفهان گفت: ایجاد موزهٔ بزرگ اصفهان یکی از نیازهای اصلی و مطالبات اساسی اصحاب هنر اصفهان است.

ایجاد موزهٔ بزرگ اصفهان یکی از مطالبات اساسی اصحاب هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در بازدید سه ساعته از کارخانه ریسباف محل احداث موزه بزرگ اصفهان و پروژه مصلی بزرگ اصفهان که به همراه وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیریت شعب بانک ملی منطقه اصفهان صورت گرفت، خواستار تسریع در آغاز عملیات اجرایی موزه بزرگ اصفهان، تسریع در روند عملیات اجرایی کنارگذر شرق و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به توسعهٔ فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان شد و عباس آخوندی نیز در این خصوص قول مساعد داد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد موزهٔ بزرگ اصفهان یکی از نیازهای اصلی و مطالبات اساسی اصحاب هنر اصفهان است، گفت: احداث این موزه، کاری ماندگار برای استان اصفهان است و باید عملیات اجرایی موزهٔ بزرگ اصفهان هرچه سریع‌تر آغاز شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه همه شرایط برای احداث و تأسیس موزه بزرگ اصفهان مهیا شده است، گفت: تفاهم‌نامهٔ واگذاری این کارخانه برای تأسیس موزهٔ بزرگ اصفهان با بانک ملی به امضای مدیرعامل بانک ملی و وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته رسیده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در سال 81، کارخانه ریسباف اصفهان به عنوان یک اثر میراثی به ثبت سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده و یکی از بناهای شاخص تاریخی اصفهان است، افزود: تأسیس موزه بزرگ یا گنجینهٔ اصفهان در مساحت 6 هکتار و در مکانی با سازه‌های میراثی که در بعد تاریخ صنعت به‌ویژه صنعت نساجی نیز سابقهٔ زیاد دارد، شایسته است.

وی با بیان اینکه در طرح تفصیلی مصوب ماده پنج شهر اصفهان کاربری این محل به موزه تغییر کرده است، تصریح کرد: محوطه و عرصه این بنا حدود هفت هکتار است و انبارها، برج‌ها و ساختمان‌های قدیمی آن در مجموع به عنوان آثار شاخص دوره پهلوی ثبت ملی شده و ارزشمند است.

زرگرپور در ادامه به پروژهٔ کنارگذر شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این پروژه پس از 6 سال توقف عملاً در ریل اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به تفاهم‌نامهٔ تأمین مالی، اجرا، بهره‌برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شرق اصفهان بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشور، خواستار تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه شد.

زرگرپور بر لزوم توسعهٔ فرودگاه اصفهان به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی بخش گردشگری تأکید کرد و خواستار عنایت ویژهٔ وزیر راه و شهرسازی برای حل مسائل توسعهٔ فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید در خصوص تسریع در آغاز عملیات اجرایی موزهٔ بزرگ اصفهان، پروژهٔ کنارگذر شرق و توسعهٔ فرودگاه بین‌المللی اصفهان به‌عنوان نیازهای اصلی و مطالبات اساسی مردم قول مساعدت داد.

انتهای پیام/63060/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول