اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

سیره فاطمی نجات‌بخش جامعه از آسیب‌ها و تهدیدهای اخلاقی و فرهنگی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تکیه بر سیره و سلوک فاطمی بهترین مشی در گذر از مشکلات، آسیب‌ها و تهدیدهای فرهنگی،‌ اخلاقی و اجتماعی است تا سلامت و تهذیب تک تک افراد جامعه تضمین شود.

سیره فاطمی نجات‌بخش جامعه از آسیب‌ها و تهدیدهای اخلاقی و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی پیش از ظهر امروز در جشن میلاد کوثر و روز 12 فروردین در امامزاده سید صدرالدین در اردبیل اظهار کرد: حضرت زهرا (س) مجموعه کاملی از خصلت‌ها، رفتار و سلوک شایسته یک زن مسلمان است که در ابعاد مختلف زیبایی‌های آن را به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: جامعه ما امروز به شدت نیازمند بازخوانی این سیره و سلوک طاهر است تا بتواند از پیچ و خم مشکلات عبور کرده و در مسیر درست اخلاقی، رفتاری و شایستگی‌های معنوی گام بردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در رفع همه تهدیدها و ترفندهای فرهنگی و اخلاقی که از سوی نظام بیگانه و رسانه‌های آنها تدارک دیده شده، باید به پناهگاهی عظیم از اندیشه و رفتار همراه با تزکیه نفس و روح روی آورد که همه آنها را می‌توان به خوبی در حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بانوی دو عالم مشاهده کرد.

قیامی افزود: ‌انقلاب اسلامی ما با الگو و الهام گرفتن از چنین سلوک بزرگانی امروز پا به عرصه معادلات جهانی گذاشته و با چنین گنجینه‌هایی توانسته در برابر همه بدخواهان مقابله کرده و بایستد.

وی روز 12 فروردین یوم تثبیت ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و بیان کرد: ‌ارگان اصلی این انقلاب معنویت قرآنی و تبعیت از سیره پاک ائمه اطهار است.

یکی از سخنرانان مدعو قم نیز در این مراسم اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه اما پربرکت خود با تربیت نبوی و همسرداری علوی سعی کرد تا شایسته‌ترین برنامه زندگی را برای همه مسلمانان در قالب استراتژی رفتاری، اخلاقی و تربیتی به نمایش بگذارد.

حجت‌الاسلام علی امینی گفت: امروز نظام تعلیم و تربیت ما باید از چنین الگوهای تربیتی در تعیین استراتژی تعلیم و تربیت خود استفاده کند چرا که حضرت زهرا (س) بهترین سیره و سلوک را به امت خود نشان داده است.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به شناخت و معرفت بانوی دو عالم به ظاهر قضایا بسنده کرد و از درک حقیقت به دور بود، افزود: حضرت زهرا (س) دریای عظیم معرفت و شناخت معنوی، اخلاقی و عبادی است که زنان ما همه رفتارها و سکنات خودشان را می‌توانند با آن تطبیق بدهند.

در این مراسم جشن که بیش از 800 نفر بانوان حضور یافته بودند، به میمنت روز ولادت حضرت زهرا (س) به شرکت‌کنندگانی که نام‌شان فاطمه و زهرا بود به قید قرعه هدایایی داده شد و با همکاری سپاه اردبیل از سه مادر شهید با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول