اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل خبر داد

ثبت 70 هزار نفر زیارت در امامزاده‌های اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح «آرامش بهاری» در استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در این ایام بیش از 70 هزار نفر زیارت در این امامزاده‌ها به ثبت رسید.

ثبت 70 هزار نفر زیارت در امامزاده‌های اردبیل

حجت‌الاسلام اکبر قیامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری که از 29 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه نیز ادامه دارد، بیش از 70 هزار نفر زیارت در 21 امامزاده شاخص استان اردبیل به ثبت رسیده که بیشترین حضور مربوط به امامزاده سید صدرالدین، امامزاده صالح، امامزاده سید سلیمان فخرآباد و امامزاده عبدالله کلور بوده است.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص جوی در روز طبیعت، ما قادر به برگزاری آیین‌های گرامی‌داشت روز طبیعت در محوطه سرسبز امامزاده‌ها نیستیم هر چند که فضایی را برای استقبال و پذیرایی از گردشگران، مسافران و اهالی استان در امامزاده‌ها به ویژه امامزاده‌های عبدالله کلور، آل‌هاشم، امامزاده سید جعفر انار و سید سلیمان فخرآباد انجام داده بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در روز طبیعت به دلیل شرایط جوی ما در داخل امامزاده‌ها با برنامه‌های معنوی و برپایی نماز جماعت در خدمت گردشگران، مسافران و اهالی استان هستیم تا از فضای معنوی بیشتر بهره برده و استفاده کنند.

قیامی استقبال مسافران و گردشگران را از نمایشگاه عفاف و حجاب در ایام فاطمی و مراجعه به خیمه‌های معرفت یادآور شد و افزود: در این مجموعه‌ها غرفه‌های وقف، ازدواج، ‌بیان احکام دینی،‌ ایستگاه نقاشی، تلاوت قرآن برای عموم خانواده‌ها تدارک دیده شده و در اکثر این امامزاده‌های شاخص نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در قالب آرامش بهاری سعی کردیم تا با توزیع بنرها، بروشورها و اقلام تبلیغاتی نسبت به معرفی امامزاده‌ها اقدام کرده و زمینه حضور معنوی آحاد مردم به ویژه گردشگران و مسافران ورودی به استان را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا زمینه بهره‌مندی خانواده‌ها را از فضای معنوی امامزاده‌ها و تلاوت قرآن و زیارت‌نامه‌ها فراهم کرده تا از ایام تعطیلات خود بیشتر و بهتر بهره ببرند.

انتهای پیام/62001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول