اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف اردبیل:

اجرای موفق طرح آرامش بهاری در 21 امامزاده اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی شاهد اجرای موفق طرح آرامش بهاری در بیش از 21 امامزاده شاخص استان اردبیل بودیم که اجرای آن با استقبال خوب گردشگران و مسافران بهاری نیز روبه‌رو شد.

اجرای موفق طرح آرامش بهاری در 21 امامزاده اردبیل

حجت‌الاسلام اکبر قیامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تشریح نتایج و دستاوردهای اجرای طرح موفق آرامش بهاری در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در سطح استان اردبیل، اظهار کرد: اجرای این طرح را از 27 اسفندماه سال گذشته آغاز کردیم و در این مدت پذیرای بیش از 70 هزار نفر زائر در زیارتگاه‌های امامزادگان در استان بودیم که در این ایام سعی کردند با حضور در این مکان‌های معنوی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌ بگیرند.

وی بیشترین ورودی گردشگران و مسافران را به امامزاده‌ سید صدرالدین، امامزاده صالح در اردبیل، امامزاده سید سلیمان فخرآباد در مشگین‌شهر و همچنین امامزاده عبدالله کلور توصیف کرد و گفت: با اتمام این طرح دستاورد معنوی و فرهنگی خاصی را از اجرایی شدن این برنامه‌ها و تلاش برای رفع نواقص با هدف برگزاری مطلوب‌تر مد نظر و مورد توجه قرار دادیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: در این طرح با برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های مشاوره، نقاشی کودکان، پاسخگویی به احکام شرعی، سخنرانی‌های مناسبتی، بیان برخی از مسائل دینی و شرعی هموطنان و برپایی نمازهای جماعت در خدمت گردشگران، مسافران و هموطنانمان بودیم.

قیامی به برنامه‌های اولویت‌دار سال‌جاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با رویکرد ترویج و ترغیب فرهنگ حسنه وقف اشاره کرد و ادامه داد: در کنار احیای موقوفات، زیباسازی و بهسازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و احقاق حقوق موقوفات سعی و تلاشمان بر افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر در بیش از شش امامزاده طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در حال اجراست و در کنار آن پروژه‌های موقوفه نیز در شهرهای مختلف استان اردبیل در دست اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضرورت افزایش درآمد و بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه را یادآور شد و بیان کرد: در این حوزه 18 پروژه در استان و در فضایی به مساحت 10 هزار مترمربع در حال اجراست.

انتهای پیام/62006/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول