اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مشکل دفع پسماندهای بهداشتی و درمانی در اردبیل برطرف می‌شود

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از به حداقل رساندن آسیب‌ها و خطرات پسماندهای بهداشتی و درمانی در استان با تجهیز بیمارستان‌ها به سیستم دفع مناسب خبر داد.

مشکل دفع پسماندهای بهداشتی و درمانی در اردبیل برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق حضرتی عصر امروز در آیین راه‌اندازی نخستین سامانه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در اردبیل گفت: با توجه به پیگیری‌ها و تاکیداتی که محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در راه‌اندازی سیستم‌های جدید دفع زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی داشت، تصمیم گرفتیم تا این سامانه را در اطراف شهر اردبیل راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اهداف راه‌اندازی این سامانه برای به حداقل رساندن‌ آسیب‌های عفونی و ضد بهداشتی پسماندهای بیمارستانی تصریح کرد: به تمام بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی اعلام کردیم تا به سیستم‌های جدید دفن پسماندهای بهداشتی و درمانی مجهز شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد:‌ با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری 250 میلیون تومانی نخستین سامانه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی را در اردبیل راه‌اندازی کردیم که امیدواریم این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند.

حضرتی با اشاره به خطرناک بودن این پسماندها در ورود به محیط زیست افزود: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا این پسماندهای بیمارستانی و عفونی بدون در نظر گرفتن سیستم‌های نظارتی زمینه دغدغه‌ و نگرانی‌های زیست‌محیطی را در جامعه فراهم آورد.

وی ظرفیت این سامانه را در بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در هر ساعت 60 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری بخش غیر دولتی به سرعت زمینه راه‌اندازی دیگر سامانه‌ها را نیز به وجود آوریم.

انتهای پیام/62001/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول