اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

نمود فرهنگ بیجار در برنامه‌های مذهبی و مناسبت‌های دینی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: برگزاری مراسم رقص و معرفی آن به عنوان فرهنگ بیجار پسندیده نیست، چون نمود فرهنگ ناب بیجار در برنامه‌های مذهبی و توجه به مناسبت‌های دینی است.

نمود فرهنگ بیجار در برنامه‌های مذهبی و مناسبت‌های دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، جلیل مختاری‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی شهرستان بیجار، اظهار داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با آنها، توجه به فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه و گسترش آن امری ضروری است.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ دینی و اسلامی بالندگی نظام را به دنبال دارد، عنوان کرد: در بحث فرهنگ توجه به بعد مذهبی آن تعالی یک جامعه را فراهم خواهد ساخت.

مختاری‌نیا با انتقاد از برگزاری یک سری مراسم‌هایی که در فرهنگ بیجار جایی ندارد و از فرهنگ این شهرستان به دور است، گفت: نمود فرهنگ ناب بیجار در برنامه‌های مذهبی و توجه به مناسبت‌های دینی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار عنوان کرد: ما مخالف برگزاری برنامه‌ای شاد و متنوع نیستیم اما برگزاری مراسم رقص و معرفی آن به عنوان فرهنگ بیجار پسندیده نیست چرا که این مراسم خاص دیگر شهرهای استان کردستان است.

مختاری نیا بیان کرد: فرهنگ‌های خودساخته جانبی که فرهنگ بیجار نیستند و به عنوان فرهنگ این شهرستان معرفی می‌شوند باید کنار گذاشته شوند و از گسترش آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: ما با هیئات و مراسمات مذهبی، عزاداری خاص منطقه گروس و فرهنگ دینی و مذهبی شناخته شده هستیم و این گونه فرهنگ‌ها باید گسترش پیدا کنند.

این مسئول عنوان کرد: نباید مراسمات و مناسبت‌های جانبی موجب تعطیل شدن موسسات قرآنی و ایجاد کلاس‌های آموزش رقص شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار به گسترش و پیشرفت دینی در کنار پیشرفت‌های علمی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر جامعه‌ای از نظر علمی عقب بیافتد قابل جبران است اما عقب‌ماندگی دینی و مذهبی قابل جبران نیست.

مختاری‌نیا در ادامه با انتقاد از خالی‌بودن مساجد در زمان برگزاری برخی مناسبت‌های مذهبی، به حضور پرشور مردم در مساجد تأکید کرد و گفت: حضور در مساجد و مناسبت‌ها و مراسم‌های مذهبی موجب خنثی‌شدن تمامی توطئه‌های دشمنان است.

وی برگزاری مراسمات مذهبی را آبروی فرهنگ دیار گروس دانست و گفت: بی‌توجهی به اینگونه مراسمات زمینه‌ساز توسعه فرهنگ‌ غربی در جامعه خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در هفته دوم اردیبهشت ماه، عنوان کرد: مراسم اعتکاف در بیجار همچون سال‌های گذشته، خواهران در مسجد جوادالائمه و برادران در مسجد قائم برگزار خواهد شد.

مختاری‌نیا بیان کرد: حضور در مراسم معنوی اعتکاف موجب رشد روحیه معنوی و عرفانی میان جوانان خواهد شد.

وی خواستار موافقت فرمانداری برای حضور کارکنان ادارات در این مراسم شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: حضور مبلغان دینی از حوزه‌های علمیه در مراسم اعتکاف بیجار موقعیت بسیار خوبی برای پاسخگویی به سوالات مذهبی خواهد بود.

انتهای پیام/79015/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول