اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ مصرف غذاهای خانگی صورت گرفت

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی در سیمرغ

جشنواره غذاهای سنتی و محلی با هدف ترویج فرهنگ مصرف غذاهای خانگی در روستای شیرخوارکلا شهرستان سیمرغ برگزار شد.

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی در سیمرغ

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ، با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و بسیج خواهران سپاه شهرستان سیمرغ جشنواره غذای سنتی و محلی به مناسبت بزرگداشت هفته مقام زن در روستای شیرخوارکلا این شهرستان برگزار شد.

این جشنواره که به‌منظور ترویج فرهنگ مصرف غذاهای سنتی و خانگی و جایگزین کردن آن با غذاهای آماده برگزار شده است، مورد استقبال اقشار مختلف مردم نیز قرار گرفت.

مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ با اشاره به اینکه امروزه شاهد افزایش مصرف غذاهای آماده در جامعه هستیم که مضرات زیادی از جمله چاقی را برای مصرف‌کننده به همراه دارد، تصریح کرد: توجه به آداب، رسوم و سنت‌های دیرینه از جمله موارد ماندگاری یک ملت و تمدن است.

رقیه مرادی ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و بیان کرد: امروز در جامعه ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و سالم به جای غذاهای آماده یک امر ضروری است.

وی افزود: غذاهای بومی به‌دلیل قیمت ارزان، در دسترس بودن، ذائقه و سبک زندگی مردم می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای غذاهای آماده و فاقد ارزش غذایی باشند.

مرادی در پایان گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر اینکه عامل جلوگیری از فراموش شدن سنت‌ها و غذاهای محلی است، سبب ترویج فرهنگ غذایی مفید و بدون مواد نگهدارنده شیمیایی نیز می‌شود.

به گزارش فارس، در این جشنواره غذاهای محلی و سنتی شامل کدو پلو، لوبیاپلو، کوفته هویج، میرزاقاسمی، کوکو سبزی و انواع شیرینی و ترشیجات محلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در پایان جشنواره نیز به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/86036/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول