اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

شناسایی استعدادهای قرآنی از اهداف هفته قرآن و عترت در کردستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: رویکرد هفته قرآن و عترت، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی استان و معرفی آنها در سطح استان، کشور و جهان است.

شناسایی استعدادهای قرآنی از اهداف هفته قرآن و عترت در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سروآباد، حجت‌الاسلام رحیم جعفری صبح امروز در همایش شمیم قرآن «تجلیل از خادمان قرآن کریم» در سروآباد که با حضور نماینده حوزه معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد برگزار شد، به جایگاه قرآن کریم در زندگی انسان اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کریم وسیله نجات و رهایی انسان مسلمان در دنیا و آخرت است.

وی مسلمانان را به تدبر در قران کریم سفارش کرد و گفت: یکی از فرع‌های اساسی و مهم قران کریم تدبر بوده و لازمه تدبر در این کتاب آسمانی داشتن روح و روانی سالم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: تدبر ارتباط مستقیمی با روح و روان انسان دارد و در سلامت روحی و روانی انسان تأثیر فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: همه افراد جامعه می‌توانند در قرآن تدبر کنند و امری همگانی است و همه بایستی سعی کنند در قرآن کریم تدبر داشته باشند، چراکه این امر بسیار مهم است.

وی به هفته قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: هفته قرآن و عترت در استان کردستان یکی از رویدادهای مهم است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هشت استان در نظر گرفته شده است که کردستان چهارمین استانی است که همایش قرآن و عترت در آن برگزار می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: هفته قرآن و عترت از روز شنبه هفته جاری در استان کردستان آغاز شده و تا روز پنج‌شنبه با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از خادمان و فعالان این عرصه، ادامه دارد.

وی گفت: در این هفته 44 برنامه متنوع فرهنگی، همایش‌های قرآنی، نمایشگاه‌های قرآنی و 42 مقاله قرآنی ارائه شده و خواهد شد.

وی به رویکردهای هفته قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: رویکرد اول در هفته قرآن و عترت استان کردستان رویکردی تولیدی است، اینکه در مباحث قرآنی چه فیلم و تئاتر قرآنی داریم، چه تفاسیر قرآنی و چه آثار تجسمی و صنایع دستی قرآنی داریم.

وی به رویکرد دوم اشاره کرد و گفت: رویکرد دوم هفته قرآن و عترت که بسیار مهم نیز است، این است که ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی استان را شناسایی کرده و در سطح استان، کشور و در جهان ارائه دهیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از حافظان، کاتبان و خادمان قرآن کریم شهرستان سروآباد با اهدای لوح تقدیری تجلیل شد.

انتهای پیام/79022/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول