اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مازندران:

شهرداران نسبت به پرداخت حق‌السهم آموزش و پرورش اقدام کنند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مازندران گفت: شهرداران استان ملزم به پرداخت حق‌السهم قانونی تعین شده به آموزش و پرورش هستند و این موضوع در قانون پیش‌بینی شد.

شهرداران نسبت به پرداخت حق‌السهم آموزش و پرورش اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، موسی قاسم‌پیشه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران، اظهار کرد: شهرداران استان مازندران طبق قانون باید نسبت به پرداخت 5 درصد سهم شهرداری‌ها به آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اگر سهم 5 درصد آموزش و پرورش توسط شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود، ممکن است آموزش و پرورش در این ارتباط پیگیری لازم را انجام ندهد و یا اینکه آموزش و پرورش نتوانسته حق قانونی خویش در این زمینه را به‌خوبی مطالبه کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مازندران اضافه کرد: این موضوع در قانون پیش‌بینی شده اما مسئولان تاکنون موارد را به اداره‌کل اقتصاد و داریی مازندران منتقل نکردند.

این مسئول، میزان اعتبارات استان مازندران در سال 94 را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص و 60 میلیارد تومان دریافت شد که از این محل بیش از 120 میلیارد تومان به شهرداری‌ها اختصاص دادیم.

قاسم‌پیشه با بیان اینکه اطلاعات مربوط به اعتبار شهرداری‌ها در اختیار اداره‌کل اقتصاد و داریی موجود است، افزود: آموزش و پرورش برای دریافت اطلاعات حق‌السهم این نهاد می‎تواند به اقتصاد و داریی مراجعه کنند.

وی تبیین کرد: اگر شهرداران نسبت به پرداخت حق آموزش و پرورش اقدام نمی‎کنند، موضوع شکایت و موارد نیز در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مازندران با بیان اینکه اعتبار شهرداری‌های استان از محل پرداخت عوارض مردم تأمین می‎شود، تأکید کرد: شهرداران نباید در ازای خدمتی که به مردم ارائه می‎دهند منت کنند، مشارکت مردم در امور شهری باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

* وصولی ما از شهرداری‌ها در سال 92 زیر 900 میلیون تومان بود

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: وصولی ما از شهرداری‌ها در سال 92 زیر 900 میلیون تومان بود ولی در حال حاضر به سه برابر رسید.

سیدعلی قاسمی یادآور شد: اطلاعات شهرداری‌ها در ارتباط با درآمد در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد و انتظار این است که اداره‌کل امور شهری در این ارتباط همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد.

انتهای پیام/86004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول