اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزیر ارشاد:

استعدادهای کشف شده در موسیقی یزد کم‌نظیر است/ آماده حمایت از هنرمندان موسیقی کشور هستیم

معاون هنری وزیر ارشاد، استعدادهای کشف شده در موسیقی یزد را باور نکردنی دانست و گفت: یزد هم از نظر هنرمندان موسیقی و هم از نظر مخاطبان همراه و همدل کم‌نظیر است.

استعدادهای کشف شده در موسیقی یزد کم‌نظیر است/ آماده حمایت از هنرمندان موسیقی کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی مرادخانی پنج‌شنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد با اشاره به حضور گسترده دوستداران موسیقی و نظم آنها در سالن هلال احمر اظهار داشت: تاکنون سالنی به این منظمی در هنگام اجرای موسیقی در جایی ندیده‌ام.

وی با بیان اینکه مخاطب یزدی امروز نشان داد که سکوت و همراهی را به درستی تشخیص می‌دهد، بیان کرد: مخاطب از سرمایه‌های موسیقی است که باید برای آن سرمایه‌گذاری شود.

مرادخانی عنوان کرد: با برگزاری جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد به این نتیجه رسیدی که در یزد می‌توان بیش از این‌ها در حوزه موسیقی سرمایه‌گذاری کرد و یزد سرمایه‌های خوبی هم به لحاظ استعدادهای هنر موسیقی و هم به لحاظ بهره‌مندی از مخاطب خوب و همراه دارد.

معاون هنری وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: ما در این جشنواره با مجموعه‌ای انگیزه‌دار و شاداب و دارای برنامه‌های خوب در حوزه موسیقی مواجه شدیم تا جایی که داوران جشنواره که از بزرگان موسیقی کشور هستند، می‌گفتند که اجرای برخی کارها در یزد باورکردنی نبود و باورمان نمی‌شد که یزد چنین استعدادهایی دارد.

مرادخانی تاکید کرد: داوران جشنواره خواستند تا اجراهای این جشنواره را در تهران نیز داشته باشیم تا بتوانیم بیش از پیش، استعدادهای هنر موسیقی در یزد را شناسایی و هنرمندان یزدی را به همگان معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه موسیقی اتفاقات خوبی در دوره‌های مختلف افتاده است، اظهار امیدواری کرد: جشنواره‌ای که به اسم جشنواره کویرنشینان برگزار شد، بتواند جغرافیای انسانی خود را آنگونه که شایسته است معرفی کند و ما نیز امیدواریم بتوانیم مناسبات این حوزه را به درستی به مخاطبان معرفی کنیم.

مرادخانی با تاکید بر اینکه این جشنواره توانست اساتید ارزشمندی را به عرصه موسیقی کشور و استان یزد معرفی کند، افزود: می‌توان از این سرمایه‌های خوب برای تقویت موسیقی استان یزد استفاده کرد.

معاون هنری وزیر ارشاد اظهار داشت: ما در کویر گنجینه‌های نهفته بسیاری داریم که این جشنواره می‌تواند آغاز خوبی برای یافتن این گنج‌های عظیم و ارزشمند باشد و یکی از اولویت‌ها معاونت هنری وزارت ارشاد نیز حمایت از این جشنواره‌ها است.

وی اظهار امیدواری کرد: دبیرخانه جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد بتواند دبیرخانه خود را فعال نگاه دارد و اساس کار را طوری قرار دهد که بتواند مجموعه گردآوری شده را به خوبی حفظ کند.

مرادخانی همچنین بیان کرد: امیدواریم از استعدادهای شناخته شده در این جشنواره در سایر نقاط کشور نیز استفاده کنیم و بتوانیم شاهد اجرای برنامه‌های آنها در سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور باشیم زیرا این ظرفیت در کارهای اجرا شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه معاونت هنری وزارت ارشاد شامل تئاتر، موسیقی، مد و لباس و هنرهای تجسمی است، بیان کرد: اما شاخص‌ترین وجهی که می‌توان برای این معاونت دید، حوزه موسیقی است زیرا در حوزه موسیقی، درآمد اقتصادی خوبی نیز وجود دارد و هنر و اقتصاد با یکدیگر تلفیق شده‌اند به همین دلیل نیز هنرمندان این عرصه آینده و وضعیت اقتصادی بهتری دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کسانی که به حوزه موسیقی وارد می‌شوند در صورتی که برای کسب مهارت ممارست و پیگیری داشته باشند، می‌توانند آینده خوبی هم برای خود و هم برای هنر موسیقی رقم بزنند و ما نیز آمادگی داریم تا از این اتفاق حمایت کنیم و شتاب بیشتری برای آن ایجاد کنیم.

در این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول