اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع قطری و مصری مدعی شدند

امیر قطر به دنبال تعطیلی کامل شبکه «الجزیره» است

برخی منابع قطری و مصری مدعی شدند امیر قطر به دنبال تعطیل کردن شبکه «الجزیره» و جایگزین کردن یک شبکه دیگر است.

امیر قطر به دنبال تعطیلی کامل شبکه «الجزیره» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه مصری و قطری مدعی شدند شبکه «الجزیره» قطر در حال بسته شدن کامل است و جایگزین آن شبکه «العربی‌الجدید» است که در آینده‌ای نزدیک از لندن به دوحه منتقل خواهد شد.

بر اساس گزارش روزنامه «روزالیوسف»، «عزمی بشاره» عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و مقام مسئول در دفتر «العربی‌الجدید» از اتاق اصلی خبر شبکه الجزیره بازدید کرده و دستور برخی اصلاحات داده تا مقدمه‌ای برای پخش العربی الجدید باشد.

بنا به گزارش مذکور، اختلافات شدیدی میان «تیم بن حمد» امیر قطر و مادرش شیخه «موزه» با «حمد بن خلیفه» پدر امیر قطر و «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر سابق درباره ادامه پخش الجزیره به وجود آمده، الجزیره‌ای که حمد بن خلیفه آن را تاسیس کرده است.

اما امیر فعلی قطر به شدت با ادامه پخش الجزیره به خاطر خسارت‌های بسیاری که به قطر زده، مخالف است؛ مخاطبان این شبکه به شدت کاهش یافته و از میلیون‌ها نفر به 27 هزار نفر رسیده است.

بنا به گزارش مذکور، روند بستن پایان قرارداد با کارمندان شبکه آغاز شده و تا کنون هزار تن اخراج شدند و همه اینها مقدمه‌ای برای بستن شبکه است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول