اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بقیة‌الله خبر داد

بیمارستان بقیة‌الله هوشمند می‌شود/ راه‌اندازی اورژانس مسمومیت‌ها/ کسب گواهی اعتباربخشی درجه یک عالی از وزارت بهداشت

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بقیة‌الله با اشاره به اینکه بیمارستان بقیة‌الله امسال برای دهمین سال متوالی موفق به کسب گواهی اعتباربخشی درجه یک عالی از وزارت بهداشت شده‌ است، گفت: بیمارستان بقیة‌الله هوشمند می‌شود.

بیمارستان بقیة‌الله هوشمند می‌شود/ راه‌اندازی اورژانس مسمومیت‌ها/ کسب گواهی اعتباربخشی درجه یک عالی از وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، علیرضا جلالی در نشست خبری اظهار داشت: امسال برای دهمین سال متوالی، بیمارستان بقیة‌الله موفق به اخذ اعتباربخشی درجه یک عالی از وزارت بهداشت شده است که کسب این رتبه، بسیار حائز اهمیت است، چرا که هیچ بیمارستانی موفق نشده بدون وقفه چنین رتبه‌ای را به دست آورد و این موضوع افتخاری برای سپاه به شمار می‌رود.

وی افزود: گواهی اعتباربخشی درجه یک عالی در سال 94 طی ممیزی بسیار جدی و سختگیرانه وزارت بهداشت طی سه مرحله در مهر، دی و اسفند 94 حاصل شد و سرانجام بیمارستان بقیة‌الله موفق به اخذ این گواهی از بین 900 بیمارستان کشور شد.

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله ادامه داد: به اذعان وزارت بهداشت کمتر از 7 بیمارستان کشور موفق به دریافت این گواهینامه شده و بیمارستان بقیة‌الله بهترین رتبه را در این میان کسب کرده است.

جلالی بیان داشت: طی سه سال گذشته تاکنون، سازمان‌های بیمه‌گر برای بیمارستان‌های درجه یک عالی 15 تا 20 درصد قیمت هتلینگ را افزایش می‌دادند، ولی طی دو سال گذشته تقریباً تفاوتی در این زمینه قائل نشده و این موضوع مقداری انگیزه بیمارستان‌ها را کمتر کرده است و تفاوت چندانی در این زمینه برای بیمارستان‌های دارای رتبه قائل نشده و فقط کسب این گواهی، اعتبار و افتخار برای بیمارستان است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان بقیة‌الله یکی از به روزترین بیمارستان‌های کشور به شمار رفته و تمام تکنولوژی‌های مدرن ایران در بیمارستان استفاده می‌شود، افزود: در اولین فرصت، تکنولوژی‌های مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار را  در این بیمارستان استفاده می‌کنیم.

* مراجعه بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر به بیمارستان بقیة‌الله طی سال گذشته

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله اظهار داشت:‌در سال گذشته بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر مراجعه‌کننده سرپایی و بستری در این بیمارستان داشته‌ایم که این موضوع در واقع آمار کم‌نظیری بوده و شاید به لحاظ آماری در دومین و سومین سطح باشیم.

جلالی در مورد اورژانس شیمیایی در بخش تروما در بیمارستان بقیة‌الله گفت: این اورژانس یکی از بی‌نظیرترین اورژانس‌های کشور در نوع خود است و در حوزه تروما در ماه‌های گذشته موفق شده‌ایم به مصدومان و مجروحان زیادی امدادرسانی کنیم.

وی با بیان اینکه اورژانس شیمیایی و بخش ترومای بیمارستان بقیة‌الله پرکارترین، موفق‌ترین و مجهزترین اورژانس کشور است، گفت: اورژانس بیمارستان دارای یکصد تختخواب بوده و اتاق عمل،‌سی‌تی‌اسکن و همه امکانات یک بیمارستان را دارد و یکی از بزرگترین اورژانس‌های کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی، اورژانس بیمارستان بقیة‌الله در روزهای تعطیل و عید نوروز روزانه 500 نفر مراجعه‌کننده داشته و پزشکان در حوزه تخصصی و فوق تخصصی به بیماران خدمات ارائه کردند.

* برگزاری مانور گسترده مربوط به اورژانس شیمیایی

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله در مورد حوزه شیمیایی اورژانس، گفت: نیمه دوم اسفند سال 94 مانور گسترده‌ای در رابطه با اورژانس شیمیایی برگزار شد و 170 مجروح فرضی در تهران منتقل شدند، این موضوع عملیاتی بودن اورژانس را نشان داد.

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله با تأکید بر اینکه اورژانس شیمیایی بیمارستان بقیة‌الله آماده ارائه خدمات به مصدومان شیمیایی چه در حوزه جنگی و چه در حوزه صنعتی است، گفت: اورژانس شیمیایی و تروما در شش ماه گذشته و از اواخر مهرماه تاکنون پرکارترین روزها را پشت سر گذاشته است و ما آمادگی ارائه خدمات به مصدومان شیمیایی راداریم، البته امیدواریم هیچ وقت مصدومی در این زمینه نداشته باشیم.

* راه‌اندازی اورژانس مصدومیت‌ها در بیمارستان بقیة‌الله

جلالی در ادامه از راه‌اندازی اورژانس مسمومیت‌ها در بیمارستان بقیة‌الله خبر داد و گفت: اورژانس مسمومیت‌ها حلقه مفقوده‌ای است در اورژانس‌ها به شمار می‌رود و بر این اساس، نیمه اول امسال این اورژانس را در بیمارستان بقیة‌الله راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و عنوان داشت: بر همین اساس، از ابتدای سال گذشته، کمیته اقتصاد مقاومتی در بیمارستان راه‌اندازی شد و دو هدف استراتژیک کاهش هزینه جاری بیمارستان و کاهش هزینه درمانی بیماران در این کمیته مبنا قرار گرفت.

جلالی اضافه کرد: بر همین اساس نیز چنین طرح کلان را تهیه و تدوین کرده‌ایم تا بتوانیم هزینه‌های درمان را کاهش و رضایتمندی مردم را بیشتر کنیم. بخشی از این طرح‌ها در مرحله اجرا قرار گرفته و برخی به صورت پژوهشی هستند.

وی گفت: در رابطه با کاهش هزینه بیماران نیز 18 طرح را پیشنهاد داده و در دستورکار قرار داده‌ایم که از جمله می‌توان به طرح تأسیس ارائه خدمات در منزل اشاره کرد.

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله ادامه داد: در رابطه با این طرح پروتکل‌های لازم تهیه شده تا بیماران کمتر در بیمارستان بوده و ادامه درمان را تحت نظارت بیمارستان در منزل بگذرانند. در این زمینه با سازمان‌های بیمه‌گر صحبت کرده‌ایم تا این خدمات تحت پوشش آنها باشد.

به گفته وی، اجرای این طرح رضایتمندی بیماران و کاهش هزینه‌های درمان را به همراه داشته و عارضه‌های درمانی در بیمارستان همچون عفونت بیمارستانی را کاهش می‌دهد.

* اجرای طرح کلینیک آماده‌سازی بیماران

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله از اجرای طرح کلینیک آماده‌سازی بیماران خبر داد و اعلام کرد: براساس اجرای این طرح، قبل از اینکه بیمار برای جراحی آماده شود، بستری آن به صورت سرپایی انجام می‌شود، به طوری که قبل از جراحی نیاز به بستری در بیمارستان نباشد.

به گفته جلالی، اجرای این طرح‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی بود و در برنامه‌های استراتژیک بیمارستانی گنجانده شده است.

* بیمارستان بقیة‌الله هوشمند می‌شود

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله گفت: با همکاری وزارت بهداشت درصدد هستیم بیمارستان بقیة‌الله را هوشمند کنیم. این طرح سه سال است که پیگیری شده و اجرای آن هزینه‌های درمان و هزینه بیمارستان را کاهش می‌دهد. اقدامات مطالعاتی به صورت مقدماتی اکنون در حال انجام است و درصدد بوده‌ایم که امسال اجرای آن را داشته باشیم.

جلالی افزود: در صورتی که وزارت بهداشت هماهنگی و تعاملات لازم را انجام دهد، فاز یک هوشمندسازی بیمارستان، نیمه اول امسال کلید می‌خورد. البته باید توجه داشت که هوشمندسازی بیمارستان، بخشی از آن مربوط به استقرار پرونده‌های الکترونیک سلامت است.

به گفته وی، سیستم‌های کاغذی از طریق این هوشمندسازی حذف شده و ارسال‌ها و دریافت‌ها به صورت الکترونیک خواهد بود. بر همین اساس، رفت و آمدها نیز کاهش می‌یابد.

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله گفت: به طور مثال؛ زمانی که بیمار به اورژانس مراجعه کند، پس از آن توسط کد الکترونیک پیگیری می‌شود، البته هنوز مدل‌های لازم در این زمینه را به طور مشخص نداشته‌ایم. درصدد هستیم بارکد یا وسیله‌ای در این رابطه همراه بیمار داشته باشیم تا از طریق آن بتوانیم روند درمان آن را پیگیری کنیم.

جلالی افزود: بر اساس این هوشمندسازی، زمانی که پزشک بر بالین بیمار حاضر می‌شود، وضعیت آن را به صورت سخت‌افزاری بررسی و پس از آنکه بیماری‌اش را تشخیص داد، پیشنهاد دارویی براساس راهنماهای درمانی روز دنیا مشخص می‌شود که بر همین اساس می‌توان گفت که خطاهای پزشکی کمتر خواهد شد. 

جلالی اضافه کرد: در بیمارستان بقیة‌الله بسترهای هوشمندسازی را داریم و بخش بزرگی از قسمت‌های نرم‌افزاری در این زمینه انجام شده و حوزه سخت‌افزاری آن باقی مانده است.

*  کسب رتبه اول پژوهش در کشور توسط بیمارستان بقیة‌الله

رئیس بیمارستان تخصص و فوق تخصصی بقیة‌الله در ادامه گفت: بیمارستان بقیة‌الله موفق شده که در بین کل بیمارستان‌های کشور رتبه اول پژوهش را کسب کند.

وی در پایان در مورد اجرای طرح تحول خاطرنشان کرد: این طرح برای بیمارستان‌های نیروهای مسلح منفعتی نداشته است و وزارت بهداشت بیماران بیمارستان‌های نیروهای مسلح را از سبد طرح تحول ناجوانمردانه کنار گذاشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول