اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

طرح خودمراقبتی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طرح خودمراقبتی اشاره کرد و گفت: این طرح شامل آموزش، کنترل عوامل خطر و درمان بیماری‌ها بوده که امسال در تمام شهرهای استان تکمیل می‌شود.

طرح خودمراقبتی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده و شعار این هفته غلبه بر دیابت انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه دیابت به یک معضل در دنیا تبدیل شده است، تصریح کرد: بیماری دیابت در ایران معضلی است که باید بر روی آن کار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش دیابت گفت: در حال حاضر 14 درصد از جمعیت کشور با افزایش قند خون مواجه هستند که از این تعداد حدود 5 درصد به مرحله دیابت رسیده‌اند که 50 درصد آنها از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه عواقب بیماری دیابت بسیار خطرناک بوده و تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند، یادآور شد: به دلیل بی‌علامت بودن بیماری دیابت افرادی که مبتلا به این بیماری هستند اقدام به درمان نمی‌کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در حوزه بهداشت ترویج فرهنگ خودمراقبتی بوده تا مردم اطلاع یابند که مؤلفه‌های سلامتی خود را به چه ترتیبی حفظ کنند و ابزار لازم در دسترس آنها باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه یکی از اقدامات بزرگی که امسال در حوزه بهداشت اجرا می‌شود، تربیت سفیران سلامت است، یادآور شد: همه افراد جامعه در سه محیط شامل محیط خانواده، محیط تحصیل یا محیط کار زندگی می‌کنند و با اجرای این طرح برای هر یک از این محیط‌ها یک سفیر سلامت تربیت می‌شود.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در هفته سلامت ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف استان ایجاد شده است، اضافه کرد: در روز جمعه در این ایستگاه‌ها 280 نفر کنترل فشار خون و قند خون شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 2.1 درصد از جمعیت بالای 30 سال استان مبتلا به دیابت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: امید است با جذب 140 نفر مراقبت‌های بهداشتی فعالی که در روستاها وجود دارد، در شهرها هم انجام گیرد.

مهدی‌زاده به طرح خودمراقبتی اشاره کرد و افزود: این طرح شامل آموزش، کنترل عوامل خطر و درمان بیماری‌ها بوده که امسال این طرح در تمام شهرهای استان تکمیل می‌شود.

وی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه بهداشت خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات سلامتی افراد ثبت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مرکز درمانی خوسف و زمان فعالیت این مرکز اشاره و تصریح کرد: در این مرکز از صبح تا ساعت 12 شب پزشک به صورت دائم حضور و از 12 شب به بعد به صورت آنکال در این مرکز وجود دارد.

مهدی‌زاده ادامه داد: اگر مجوزهای استخدام نیروها داده شود می‌توانیم فعالیت این مراکز را سه شیفتی کنیم که در حال حاضر توانسته‌ایم در پنج مرکز دیهوک، خضری، حاجی‌آباد، خوسف و اسلامیه این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به استقرار هفت پایگاه سلامت در حاشیه شهر بیرجند گفت: اکثر این پایگاه‌ها در شمال شهر مستقر بوده و اکنون در ارائه خدمات برای دسترسی مردم مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/69027/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول