اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مرکز خدمات ستاد سرمایه‌گذاری قزوین خبر داد

ساخت نیروگاه خورشیدی با اعتبار اولیه 1.5 میلیارد دلار در قزوین

نایب رئیس مرکز خدمات ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی تا یک هزار مگاوات با طرف ایتالیایی با اعتبار اولیه 1.5 میلیارد دلار در قزوین منعقد شد.

ساخت نیروگاه خورشیدی با اعتبار اولیه 1.5 میلیارد دلار در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی قاسمی عصر امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت ایتالیایی مبنی بر ساخت نیروگاه خورشیدی در استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از طرح درخواست از سوی شرکت ایتالیایی به منظور ساخت نیروگاه خورشیدی در این استان، موضوعات مرتبط از سوی دستگاه‌های اجرایی بررسی شده و پس از تبادل اطلاعات در یک بازه زمانی 3 ماهه کارهای اجرایی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در دو بخش انجام می‌گیرد، افزود: تولید تجهیزات نیروگاهی و احداث نیروگاه تا یک هزار مگاوات دو بخش سرمایه‌گذاری این شرکت ایتالیایی در استان قزوین را تشکیل می‌دهد که ساخت نیروگاه خورشیدی تا یک هزار مگاوات به صورت مرحله به مرحله است.

نایب رئیس مرکز خدمات ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین اضافه کرد: تأمین زمین برای ساخت نیروگاه خورشیدی تا هزار مگاوات به صورت یک جا مقدور نیست، بنابراین قرار شد مکان‌های مناسب شناسایی شده و پس از بازرسی‌های فنی، قرارداد اجرایی شود.

قاسمی ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ایتالیایی دنیکون در 9 بند تدوین شده و گروه سرمایه‌گذاری ساچه تأمین‌کننده منابع مالی این پروژه است.

وی عنوان کرد: این تفاهم‌نامه همکاری با آقای کارمیلتو دناریو، مدیرعامل شرکت دنیکون همراه با دیگر مؤسسان شرکت به نام‌های شرکت بین‌المللی «او-ورال» و با همکاری شرکت ایرانی جنسیس به نمایندگی از شرکت دنیکون «اس-آر-ال» بر اساس قوانین و مقررات کشور ایتالیا منعقد شده است.

نایب رئیس مرکز خدمات ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین تصریح کرد: شرکت دنیکون در حوزه شناسایی، ترویج و توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی به ویژه در حوزه منابع انرژی تجدیدپذیر پیشرو و فعال است.

قاسمی گفت: مؤسسان این شرکت علاقمند به احداث یک پارک خورشیدی در منطقه قزوین برای ایجاد 100 نیروگاه برق با ظرفیت 10 مگاوات یا بیشتر به ازای هر نیروگاه با مجموع ظرفیت تولیدی یک هزار مگاوات، نصب یک واحد تولیدی برای تولید ماژول‌های فوتوولتائیک، نصب یک نیروگاه تولید سلول‌های خورشیدی برای راه‌اندازی نیروگاه برق در استان قزوین بر اساس راهبرد توسعه انرژی هستند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف راهبردی بخش انرژی ایران افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر و مشارکت اقتصادی برای فعالیت‌های صنعتی است.

نایب رئیس مرکز خدمات ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین افزود: مقرر شده در مدت زمانی 60 تا 90 روز پس از اجرایی شدن این تفاهم‌نامه الزام‌آور، تمام مجوزها، اختیارات، حقوق اراضی و دیگر حقوق تعیین شده در این تفاهم‌نامه باید ارائه شود.

قاسمی اضافه کرد: طرفین در این تفاهم‌نامه آمادگی خود را برای اجرای پروژه با ارزش 1.5 میلیارد دلار اعلام کرده و انتظار می‌رود اجرای پروژه بر اساس قوانین و مقررات استان قزوین، راهبرد توسعه انرژی ایران در مدت 9 تا  10 سال به طول انجامد.

وی ادامه داد: این پروژه شامل ساخت 100 نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات یا بیشتر برای هر نیروگاه با مجموع ظرفیت یک هزار مگاوات است.

نایب رئیس مرکز خدمات ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه انرژی‎های بادی و خورشیدی دارد که این امر موجب شده در سال‌های اخیر به ویژه یک سال گذشته توجه شرکت‌های ایتالیایی که در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کنند را به خود جلب کند.

قاسمی مطرح کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی با شرکت‌های ایتالیایی انجام شده تا بتوانیم با جذب سرمایه‌گذار از ظرفیت‌های حوزه انرژی استان قزوین نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی یادآور شد: این تفاهم‌نامه پس از برگزاری نشست‌های متعدد با نمایندگان و مسئولان شرکت‌های درخواست‌‎کننده سرمایه‌گذاری در استان قزوین به امضا رسیده است و توافقات آتی در ارتباط با مذاکرات آینده حول موضوع پروژه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/77010/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول