اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق تعاون استان همدان مطرح کرد

بخشودگی مالیاتی راهکاری برای حمایت از تولید ملی

رئیس اتاق تعاون استان همدان، بخشودگی مالیاتی را از راهکارهای حمایت از تولید ملی دانست و گفت: استان همدان یکی از استان‌های شاخص در ارائه مالیات است.

بخشودگی مالیاتی راهکاری برای حمایت از تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رحمان نادی عصر امروز در سمینار «اقتصاد مقاومتی» چرا و چگونه در تعریف اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: علم اقتصاد علم تخصیص منابع است و بررسی می‌کند چگونه از منابع موجود برای رفع نیازها و خواسته‌های نامحدود استفاده شود.

وی با بیان اینکه علم اقتصاد در دو حوزه بایدها و نبایدها قرار دارد، افزود: به طور مثال اگر در جامعه نقدینگی افزایش یابد باید منتظر تورم و افزایش قیمت‌ها در جامعه باشیم.

رئیس اتاق تعاون استان همدان با اشاره به اینکه قسمتی از علم اقتصاد شامل هنجارهای علم اقتصاد است، ادامه داد: وقتی هنجارها و ارزش‌ها وارد می‌شوند، شاهد انواع مکاتب اقتصادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی موضوعی است که روی علم اقتصاد نشسته است، بیان کرد: یعنی حرکت، تصمیم و اراده‌ای در خارج از مرزها و حوزه اقتصاد را شاهد هستیم که به کشور تحمیل می‌شود پس باید در برابر تهدید‌ها دفاع کنیم.

نادی با تأکید بر اینکه به سیاست‌هایی که تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند اقتصاد مقاومتی گفته می‌شود، افزود: بهترین تعریف از اقتصاد مقاومتی مربوط به مقام معظم رهبری است که فرمود «اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که به ملت امکان و اجازه می‌دهد که حتی در شرایط فشار هم رشد و بالندگی و اقتصاد خود را حفظ کنند».

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هجمه استکبار بر جمهوری اسلامی ایران زیاد و هجمه‌های قومی، قبیله‌ای، جنگ، نفوذ فرهنگی، اقتصادی و... آغاز شد، گفت: در کنار همه هجمه‌های دشمن، مقاومتی از درون انجام شد و از دل آن قدرت‌های نوظهوری بروز کرد به نحوی که امروز دشمنان اذعان دارد که سپاه یک قدرت بلامنازع است و حتی از آن به عنوان یک هژمونی یاد می‌کنند.

رئیس اتاق تعاون استان همدان با اشاره به اینکه وقتی دشمن دید که هجمه‌ها در داخل کشور به یک قدرت تبدیل شده تصمیم به حرکت دیگری گرفت، تصریح کرد: دشمن متوجه شد رشد متوازن در کشور در حوزه اقتصاد، فرهنگ، بهداشت و درمان، حمل و نقل، زیر ساخت‌های اساسی، کشاورزی و... ایجاد شده به شکلی که حجم واردات و صادرات جمهوری اسلامی چشم‌گیر بود.

وی افزود: حرکت‌ها و هجمه‌های دشمن نیاز به یک برنامه از سمت ما دارد و باید بدانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی چه کار کنیم تا حرکت رو به جلو داشته باشیم.

نادی نخستین محور اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید ملی دانست و بیان کرد: دشمن می‌خواست هزینه تولید را افزایش دهد تا جایی که کالاهای تولیدی داخل کشور در بازار قدرت رقابت خود را از دست بدهند چرا که کاهش قدرت تولید موجب رکود اقتصادی می‌شود و دشمن در این زمینه به موفقیت‌هایی دست پیدا کرد.

وی یکی از راهکارهای حمایت از تولید ملی را ارائه تسهیلات ارزان دانست و اظهار کرد: وقتی در حوزه نظام پولی و بانکی در داخل کشور سود 24 درصد و بالاتر به سپرده‌ها داده می‌شود و سود 30 درصد از تسهیلات داده شده دریافت می‌کند، واحد تولیدی نمی‌تواند سرپا بماند.

رئیس اتاق تعاون استان همدان در ادامه بخشودگی مالیاتی را از دیگر راهکارهای حمایت از تولید ملی دانست و افزود: استان همدان یکی از استان‌های شاخص در ارائه مالیات است.

وی با اشاره به اینکه از صادرات حمایت نمی‌شود و مشوق صادراتی وجود ندارد، اضافه کرد: دانش فنی، اصلاح الگوی مصرف، مبارزه با اشرافی‌گری و ویژه‌خواری، مهار سوداگری و فاسد، خلاصی از وابستگی به نفت، تقویت فرهنگ کار و تولید، توجه به مسئله آموزش و نیروی انسانی نیز در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است.

نادی با بیان اینکه از موانع و چالش‌های اقتصاد مقاومتی، فضای منفی جذب سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاران رغبت به سرمایه‌گذاری در این فضا ندارند، افزود: بیکاری پنهان وجود دارد و افراد غیر متخصص در محل‌هایی مشغول به کار هستند که تخصص ندارند.

وی اختلال در بازار ارزی، نرخ بالای بیکاری، نبود التزام و اعتقاد به اجرای سیاست‌های اصل 44، نظام مالیاتی ناکارآمد، فرار مالیاتی و... را از موانع و چالش‌های اجرای اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

انتهای پیام/89024/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول