اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/آخرین تحولات قدس اشغالی/

آشوب یهودیان در مسجدالاقصی در سایه استقرار چند هزار نیروی امنیتی

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانستند از آشوبگری یهودیانی که برای مراسم عید پاک در مسجدالاقصی حضور یافتند، جلوگیری کنند.

آشوب یهودیان در مسجدالاقصی در سایه استقرار چند هزار نیروی امنیتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، باوجود حضور بیش از 3هزار نیروی پلیس صهیونیستی در شهر قدس و خصوصا محوطه مسجدالاقصی که با هدف تامین امنیت تعطیلات عید پاک انجام شده، اما حضور یهودیان در این مکان فضا را به شدت متشنج کرده و به آشوب کشیده است.

به نوشته پایگاه خبری «تایم اسرائیل» درپی مراسم دعای خاخام‌های یهودی در کنار دیوار غربی که هزاران یهودی را امروز (دوشنبه) به مسجدالاقصی می‌کشاند، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند.

درحالی که این روزنامه از احتمال شعله‌ور شدن خشم فلسطینی‌ها سخن می‌گوید اما روز قبل 13 صهیونیست به دلیل به راه انداختن آشوب در مسجدالاقصی و اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان از آن محل اخراج شدند.

روز جمعه نیز 10 مرد یهودی که قصد داشتند بُزهایی را در قبة‌الصخره قربانی کنند، بازداشت شدند.

همچنین جنبش فمینیستی «زنان دیوار» در واکنش به ممنوع شدن فعالیت آنان در مسجدالاقصی، قصد داشتند در مراسم امروز که از سوی خاخام‌های مرد انجام می‌شود، دخالت کنند که نیروهای امنیتی از این کار جلوگیری کردند.

کشور اردن نیز امروز در پیامی به رژیم صهیونیستی درباره حضور یهودیان در مسجدالاقصی هشدار داد و ضمن خواستار شدن خروج نیروهای امنیتی از این مکان مقدس، درباره عواقب بی‌توجهی به این مسئله هشدار داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول