اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ایمانی:

حرم‌های مطهر در کانون توجه قرار گیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: برخلاف خواست برخی کج‌اندیشان، حرم‌های مطهر باید در کانون توجه قرار گیرند.

حرم‌های مطهر در کانون توجه قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس ازشیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز فارس اظهار داشت: بی‌ثباتی در مدیریت ارشد استان بزرگ‌ترین لطمه و آسیب را به استان فارس که جامعه‌ای پویا، فعال، پرتحرک است وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عامل دیگری که گریبان استان فارس را فراگرفته اولویت دادن به مسائل امنیتی است، افزود: پرداختن به مسائل امنیتی برای استانی با پیشینه مذهبی و دینی آن را از مسائل صنعتی، اقتصادی، عمرانی، رفاهی، معیشتی دور کرده و ضربه جبران‌ناپذیری را بر پیکره استان و به‌ویژه سومین حرم اهل‌بیت (ع) ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: معرفی استان فارس به‌عنوان استانی سکولاریسم یکی دیگر از اتهاماتی که چهره مذهبی شیراز را خدشه کارکرده است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: در شرایط کنونی استان فارس باید فضا را به‌گونه‌ای ایجاد کنند تا چهره‌های که پاک و اهل سوءاستفاده نباشند و نیز دلسوز انقلاب، ولایت‌مدار و اعتقاد به اصول قانون اساسی باشند را در فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی به‌ کار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مانع‌تراشی‌های مختلف انجام شده تا حرم‌های مطهر در فارس در کانون توجه قرار نگیرند فراهم‌شده است، افزود: از اواخر دوره قاجار و دوران پهلوی اعتقادات، باورها و ارزش‌های دینی و مذهبی را نشانه گرفته بودند و مسائل اباحی‌گری را ترویج کردند که رسوبات آن را در بخشی از جامعه شاهد هستیم.

امام‌ جمعه شیراز تبیین کرد: با سفر مقام معظم رهبری به استان و معرفی شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) بستری از سوی مسئولان فراهم شود تا دسترسی جامعه به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و دیگر امامزادگان واجب‌التکریم برقرار شود.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی حرم‌های مطهر باید کانون توجه جامعه باشند و افکار و اندیشه‌های به سمت این‌گونه مکان‌های مقدس کشیده شود تا شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی باشیم.

وی توضیح داد: از هشت سال گذشته تاکنون به‌ویژه هنگام تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری به استان به دنبال تدوین دانشنامه حضرت احمد بن موسی (ع) امامزادگان استان فارس بوده و برای اجرایی شدن از بنیاد فارس‌شناسی خواسته شد تا از شخصیت‌ها و دانشمندان اسلامی داخل و خارج از کشور برای اجرای این طرح استفاده شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سال گذشته دو کتاب در مورد معرفی امامزادگان استان چاپ شد ولی استمرار پیدا نکرده است از مسئولان و متولیان فرهنگی درخواست می‌شود که از اعتبارات محدود حرم‌های مطهر استفاده نشود و از امکانات مالی دیگر برای تدوین دانشنامه بزرگ به کار گرفته شود.

آیت‌الله ایمانی در پایان تشریح کرد: از صداوسیمای مرکز فارس درخواست می‌شود که فیلمی در رابطه علت حضور امامزادگان در استان فارس تهیه و پخش کنند و نیز مواردی که مقام معظم رهبری در استان فارس فرموده‌اند را طبقه‌بندی و مورد بحث و بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/76001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول