اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد ایالت ژنو سوئیس مطرح کرد

از تعداد بازرگان‌های اصفهان شگفت‌ زده‌ایم/ آمادگی ژنو برای پذیرایی از فعالان اقتصادی اصفهان

وزیر اقتصاد ایالت ژنو سوئیس گفت: انتظار این تعداد بازرگان و فعال اقتصادی را در اتاق بازرگانی اصفهان نداشتیم و از این اتفاق شگفت‌ زده‌ایم، امیدواریم بتوانیم در دفعات بعد در ژنو میزبان فعالان اقتصادی اصفهان باشیم.

از تعداد بازرگان‌های اصفهان شگفت‌ زده‌ایم/ آمادگی ژنو برای پذیرایی از فعالان اقتصادی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی امشب در نشست با هیأت اقتصادی ـ سیاسی ایالت ژنو سوئیس گفت: در طی ماه‌های اخیر اتاق بازرگانی میزبان هیأت‌های متعدد سیاسی و اقتصادی بوده و امروز خرسندیم که در خدمت هیأت بلندپایه سوئیسی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه به تشریح وضعیت صنعت و اقتصاد اصفهان پرداخت و گفت: استان ما استانی صنعتی، گردشگرپذیر و مستعد در کشاورزی است که دارای بیش از 8 هزار واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف و 70 شهرک صنعتی است.

وی در ادامه افزود: در بخش کشاورزی نیز ظرفیت‌های بالایی داریم و بهترین سیب‌درختی دنیا در سمیرم اصفهان تولید می‌شود و از نظر گردشگری نیز پتانسیل‌های بالایی داریم که چهارفصل را می‌توان در استان اصفهان مشاهده کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران وجود نیروی کار تحصیل‌کرده را دیگر عامل جذابیت اصفهان عنوان کرد و افزود: بیشترین تعداد دانشگاه کشور در استان ما واقع‌ شده و از نظر مزیت انرژی نیز وضعیتی به‌ مراتب بهتر از سوئیس و سایر کشورها داریم.

سهل‌آبادی در ادامه ایران را پلی برای دستیابی به بازار 400 میلیون نفری منطقه معرفی کرد و گفت: علاوه بر این، مردم ما نیز مردمی مهربان و مهربان هستند و همه ادیان در کنار هم در صلح در اصفهان در حال گذران زندگی هستند و آماده پذیرایی از سرمایه‌گذاران سایر کشورها هستند.

**آمادگی ژنو برای پذیرایی از فعالان اقتصادی اصفهان

در ادامه پیر موبت وزیر اقتصاد ایالت ژنو گفت: انتظار این تعداد بازرگان و فعال اقتصادی را در اتاق بازرگانی اصفهان نداشتیم و از این اتفاق شگفت‌زده‌ایم،در اینجا هستیم که شرایط گفت‌وگو بین فعالان اقتصادی دو طرف آماده باشد و امیدواریم بتوانیم در دفعات بعد در ژنو میزبان فعالان اقتصادی اصفهان باشیم.

پیر پانکت، رئیس اتاق بازرگانی ژنو نیز با معرفی اتاق بازرگانی ایالت خود گفت: اتاق بازرگانی ژنو 151 سال قدمت و 2 هزار و 500 عضو دارد و آماده است که همکاری نزدیکی با اتاق اصفهان داشته باشد.

وی اصفهان را شهری زیبا و مملو از نشانه‌های وجدآور توصیف کرد و گفت: دلیل تأخیر چند دقیقه‌ای ما نیز، توقف در پل زیبای خواجو و عکس گرفتن از زیبایی‌های آن بود.

پیر پانکت تصریح کرد: در این مدت کوتاه توانستیم ریشه عمیق تاریخی و اقتصادی اصفهان را درک کنیم و از نظر ما، ایران به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای منطقه است و اصفهان جزو پرظرفیت‌ترین مناطق این کشور که اخیراً سفیر سوئیس نیز توصیه‌های مهمی در این رابطه برای ما داشته است.

به گزارش فارس، در ادامه این نشست، اعضای هیأت سوئیسی به معرفی کسب‌وکار خود پرداختند و گفت‌وگوهایی بین حاضرین در جلسه صورت گرفت.

انتهای پیام/63062/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول