اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا - ازبکستان

مولایی به طلای دوضرب و برنز مجموع فوق‌سنگین دست یافت

نماینده دسته ۱۰۵+ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به مدال طلای دوضرب و برنز مجموع در رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.

مولایی به طلای دوضرب و برنز مجموع فوق‌سنگین دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز پایانی چهل و ششمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا که از یکشنبه هفته گذشته در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، بهادر مولایی و محسن بهرام‌زاده نمایندگان دسته 105+ کیلوگرم کشورمان با 9 وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداختند که در پایان حرکت دوضرب مولایی به مدال طلای دوضرب و برنز مجموع دست یافت. بهرام‌زاده هم هفتم شد.

* یک ضرب:

مولایی در حرکت یک ضرب ابتدا وزنه 180 کیلوگرمی را انتخاب کرد که در مهار آن موفق بود، اما در حرکت دوم در مهار وزنه 185 کیلوگرمی ناکام ماند. مولایی برای سومین و آخرین حرکت یک‌ضربش وزنه 189 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه هم نشد تا دستش از مدال کوتاه بماند. وی در جایگاه هفتم این دسته ایستاد.

محسن بهرام‌زاده دیگر نماینده کشورمان در این دسته ابتدا وزنه 180 کیلوگرمی را مهار کرد، اما در حرکات دوم و سوم در مهار وزنه‌های 185 و 188 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 180 کیلو در رده ششم این دسته بایستد.

روسلان نورالدینوف، دارنده مدال طلا و نقره جهان و نفر چهارم المپیک از ازبکستان (به دلیل وزن کمتر) و شی چی چن از تایوان با مهار وزنه‌های 191 کیلوگرمی مدال‌های طلا و نقره حرکت یک ضرب را در این دسته به خود اختصاص دادند. مدال برنز هم به حاجی‌محمد توی‌چی‌یف از ترکمنستان با 190  کیلوگرم رسید.

مولایی با رکورد ورودی 407 کیلوگرم بعد از وزنه‌برداران چینی (420 کیلوگرم) و ازبک (415 کیلوگرم) در کنار بهرام‌زاده با همین رکورد در جایگاه سوم استارت لیست مسابقات قرار گرفته بودند.

* دوضرب:

مولایی در حرکت اول دوضرب وزنه 230 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه 240 کیلوگرمی شد. مولایی در مهار وزنه 247 کیلوگرمی در حرکت سومش هم با کسب 3 چراغ سفید موفق بود تا هم مدال طلای حرکت دوضرب و هم برنز مجموع این مسابقات را با 427 کیلوگرم (وزن بدن بیشتر نسبت به نفر دوم) به خود اختصاص دهد.

محسن بهرام‌زاده دیگر نماینده کشورمان در این دسته با مهار وزنه 210 کیلوگرم در حرکت اول موفق بود. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه‌ 221 کیلوگرمی شد، اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه 229 کیلوگرمی نشد تا با همان 221 کیلوگرم در جایگاه هفتم حرکت دوضرب و مجموع این دسته قرار گیرد.

مدال نقره این حرکت به شی چی چن از تایوان با 241 کیلوگرم رسید. حاجی‌محمد توی‌چی‌یف از ترکمنستان که در یک ضرب سوم شده بود با ثبت وزنه‌ 237 کیلوگرمی مدال برنز را گرفت.

* مجموع:

مولایی با مجموع 427 کیلوگرم به مدال برنز و عنوان سوم دست یافت. شی چی چن از تایوان با 432 کیلوگرم قهرمان شد و حاجی‌محمد توی‌چی‌یف از ترکمنستان با مجموع 427 کیلوگرم و وزن بدن کم‌تر نسبت به مولایی نایب قهرمان شد.

* رده‌بندی نفرات برتر دسته 105+ کیلوگرم به شرح زیر است:

1- شی چی چن از تایوان: 191 کیلوگرم یک ضرب/ 241 کیلوگرم دوضرب/ 432 کیلوگرم مجموع

2- حاجی‌محمد توی‌چی‌یف از ترکمنستان: 190 کیلوگرم یک ضرب/ 237 کیلوگرم دوضرب/ 427 کیلوگرم مجموع

3- بهادر مولایی از ایران : 180 کیلوگرم یک ضرب (ششم)‌/ 247 کیلوگرم دوضرب/ 427 کیلوگرم مجموع

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول