اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده:

هویت زن مسلمان در نظام ارزشی و الگوی حجاب و عفاف او تعریف می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: زن مسلمان در مکتب اسلام در قالب یک نظام اجتماعی پویا با محوریت حفظ ارزش‌ها و پایبندی به حجاب و عفاف و قیود اعتقادی تعریف می‌شود.

هویت زن مسلمان در نظام ارزشی و الگوی حجاب و عفاف او تعریف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌محمدرضا زیبایی‌نژاد عصر امروز در همایش الگوسازی زن مسلمان ایرانی در اردبیل اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام زنان شاخص و برجسته‌ای توانستند به جایگاه و مرتبه زن شایسته در مدار و مکتب اسلام و الگوهای ایرانی اعتبار ببخشند که اگر به شاکله حرکتی آنها توجه کنیم، قطعاً در همه آنها پاکدامنی، عفیف و با حجاب بودن به عنوان اولویت اصلی تعهد و تربیت به راحتی می‌توان ویژگی‌های شاخصی را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: در دین اسلام خارج از مدار زندگی و معیشت روزانه برای زن عفیف و پاکیزه در داخل خانه و تنظیم روابط خانواده به ویژه تربیت فرزندان نقش برجسته‌ای تعریف شده که ضروری است به دور از نگرش‌های فمینیستی که غرب آن را تبلیغ می‌کند، زنان ما در قالب یک مجموعه تربیتی بتوانند آراستگی نظام خانواده را مورد توجه قرار دهند.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده اضافه کرد: متأسفانه در نظام غرب زنان گاه حتی پایین‌تر از یک ابزار دم دست مورد توجه قرار گرفتند در حالی که در اندیشه اسلام در کنار همه نقش‌های تربیتی، زناشویی و احساس تکلیف در برابر همه اعضای خانواده برای زنان اندیشه و تفکر بالای تربیت و تعالی بر گرفته از الگوهای دینی و معرفتی تعریف شده است.

زیبایی‌نژاد افزود: زنان ما باید افتخار کنند که همواره دست به دامن بزرگانی همچون فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) می‌شود که در تاریخ جامعه بشری وجود آنها گوهر نابی است که می‌تواند نظام تربیتی و آموزشی برجسته‌ای را به معنای واقعی به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه اگر به این سرمایه‌های ارزشی و معنوی و سیره و سلوک پاک آنها رجوع کنیم به خوبی در می‌یابیم که این بزرگان دین اسلام می‌توانند اسوه و الگویی برای زنان ما باشند تا پاکیزگی و طهارت را به عنوان اصلی‌ترین محور در زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه قرار دهند.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ با ارزش‌ترین نقش یک زن مسلمان به عنوان الگوی یک زن مسلمان ایرانی کارکرد حضور در نظام خانواده و تربیت فرزندانی شایسته و آراسته به معارف و مبانی اعتقادی و دینی است که می‌تواند برجستگی‌های یک نظام ارزشی و تربیتی را به خوبی به نمایش بگذارد.

زیبایی‌نژاد اضافه کرد: زنان متدین کشورمان امروز در همه سنگرها اعم از خانواده‌، عرصه اجتماعی‌، فرهنگی و تربیتی به عنوان شاخص‌ترین حرکت‌های تأثیرگذار به راحتی می‌توانند در عرصه تعلیم و تربیت و تعالی روزافزون حضور پیدا کرده و ورود منطقی و عقلانی‌تری را داشته باشند که قطعاً توجه جدی به این رویکرد می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحولی اساسی باشد.

انتهای پیام/62004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول