اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوجبلاغ:

572 هکتار از اراضی ملی و کشاورزی ساوجبلاغ آزادسازی شد

فرماندار ساوجبلاغ از آزادسازی 572 هکتار از اراضی ملی و کشاورزی در این شهرستان از چنگ زمین‌خواران خبر داد.

572 هکتار از اراضی ملی و کشاورزی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، ابوالقاسم پالیزگیر اظهار داشت: از مجموع 572 هکتار اراضی برای حدود 562 مورد احکام قضایی صادر شده است.

وی ادامه داد: احکام قطعی شده در محاکم قضایی برای این اراضی به 57 مورد می‌رسد که 549 پرونده برای سال 94 است.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: در این خصوص دیوارکشی به طول 54 هزار و 725 متر طول توسط افراد مختلف و سودجو شده بود که با هماهنگی مراجع قضایی تخریب و به زمین کشاورزی تبدیل شد.

پالیزگیر گفت: ساخت ویلا در اراضی و باغات از دیگر تخلفات صورت گرفته در سال 94 بوده که امور اجرایی مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز توانست 155 مورد را تخریب کند.

وی گفت: محوطه‌سازی به میزان 116 هزار و 200 متر مربع و ساخت استخرهای تفریحی به تعداد 84 دستگاه نیز در اجرای احکام قانون حفاظت از اراضی کشاورزی تخریب و به وضعیت کشاورزی عودت شد.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: آخرین گزارش قلع و قمع مربوط به آزادسازی 100 هکتار از اراضی زراعی و باغی در روستای اسماعیل‌آباد شورقلعه است.

پالیزگیر افزود: در تاریخ هفتم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری 110 مورد چهار دیواری غیر قانونی به طول دیوارکشی 8500 متر مربع در روستای اسماعیل‌آباد شورقلعه تخریب شد.

وی افزود: 20 ویلا نیز به مساحت 2 هزار متر مربع که در اراضی کشاورزی به ‌طور غیرقانونی ساخته شده بودند، تخریب شد.

وی ادامه داد: در این عملیات آزاد‌سازی 15 هزار و 500 متر مربع آلاچیق و محوطه‌سازی و 3500 متر مربع استخر تفریحی در این روستا تخریب شد.

فرماندار ساوجبلاغ به همه کسانی که ناآگاهانه اقدام به خرید ملک کشاورزی کرده تا مبادرت به ساخت ویلا کنند هشدار داد تا فریب افراد سودجو را نخورند و قبل از هرگونه معامله، با افراد مسؤول در جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها مشورت کنند.

انتهای پیام/2302/ج/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول