اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقامات صهیونیست:

عملیات «صخره سخت» یک شکست برای اسرائیل بود

دو مقام رژیم صهیونیستی درپی انتشار اسنادی حول جنگ سال 2014 غزه، از نحوه رهبری نتانیاهو و پایان جنگ انتقاد کردند.

عملیات «صخره سخت» یک شکست برای اسرائیل بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درپی انتشار اسنادی از عملیات "صخره سخت" و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال 2014، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب "اسرائیل بیتونا" و «گیدئون سَعَر» عضو سابق حزب لیکود دوباره از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صیهونیستی انتقاد کرده و او را عامل مشکلات متعاقب این جنگ اعلام کردند.

به نوشته وبگاه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» این دو که در همان زمان عملیات از وزرای کابینه و اعضای اتاق فرمان جنگ علیه مردم بی‌گناه غزه بودند، معتقدند نتانیاهو و «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعضای کابینه را از تصمیمات گرفته شده برای تحولات میدانی مطلع نکرده و بدلیل آتش‌بس انجام شده، حماس نیز شکست نخورد.

لیبرمن روز جمعه اظهار داشت واکنش نخست وزیر به گزارشات بیش از هرچیزی نشان دهنده این است که کابینه اسرائیل به رهبری یعلون و نتانیاهو از بار مسئولیت شانه خالی کرد و اینکه گزارش بازرسی کل نشان می‌دهد رهبری فعلی این رژیم نمی‌تواند تصمیمات لازم را تخاذ کرده و امنیت اسرائیلی‌ها را تامین کند.

لیبرمن گفت سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را درخصوص تونل‌های حماس در اختیار نتانیاهو، یعلون و فرمانده ارتش گذاشته اما آنها به هشدارها توجهی نکرده و کابینه را از آن مطلع نکرده‌اند. وی همچنین از اینکه حماس در پایان عملیات بطور کامل شکست نخورد بشدت انتقاد کرد.

گیدئون سعر نیز با «شکست» خواندن عملیات سال 2014 برای رژیم صهیونیستی، از سیاست‌های نتانیاهو انتقاد کرد.

در این گزارش آمده است که شاباک قبل از آغاز جنگ، به نتانیاهو و درباره احتمال درگیری هشدار داده بودند اما آنها این مسئله و تونل‌های حماس را از کابینه مخفی نگه داشته بودند.

افراد نزدیک به نتانیاهو و دفتر نخست وزیری اسرائیل ضمن رد این گزارش، مدعی شدند که عملیات صخره سخت شفاف بوده و با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول