اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبپخش خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاهای آبپخش

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبپخش از برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاهای این بخش خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاهای آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، اسکندر قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی امور بانوان بخش آبپخش اظهار داشت: آماده‌سازی اقشار مختلف مردم برای حضور در عرصه‌های شغلی و تخصصی از اهداف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبپخش خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی از رویکردهایی است که سازمان فنی و حرفه‌ای برای نیل به این هدف به آن توجه دارد.

قاسمی بیان داشت: نیازسنجی آموزشی در روستاها و عرصه‌های مختلف از رویکردهایی است که فنی و حرفه‌ای آبپخش به آن توجه دارد و در این راستا با دهیاران و مدیران ادارات بخش مذاکرات کاملی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: پیرو مذاکرات صورت‌گرفته در ماه‌های اخیر شاهد برگزاری دوره‌های مشترک فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی در سطح بخش بوده‌ایم که با استقبال پرشور شهروندان و اهالی بخش مواجه شده است.

قاسمی اضافه کرد: بر اساس نیازسنجی‌های صورت‌گرفته در روستای بنار سلیمانی آبپخش،‌ هم‌اکنون دو دوره آموزشی جوشکاری و لوله‌کشی برای اهالی این روستا در حال برگزاری است.

این مسئول اذعان داشت: مرکز فنی و حرفه‌ای بخش آمادگی کامل برای برگزاری دوره‌های آموزشی در تمامی روستاها را دارد و در این راستا فقط منتظر اعلام دهیاران محترم بخش هستیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبپخش عنوان کرد: در روزهای گذشته مذاکراتی با آموزش و پرورش آبپخش جهت برگزاری دوره‌های مشترک و ارائه مدارک فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان داشته‌ایم.

قاسمی در ارتباط با این موضوع گفت: بر اساس این هماهنگی برخی آموزش‌های مدارس کار دانش و فنی و حرفه‌ای در چارچوب استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و گواهینامه معتبر این رشته‌ها نیز به ایشان اعطا خواهد شد.

*ضرورت توجه به توانمندی بانوان آبپخش در دوره‌های آموزشی

مشاور امور بانوان بخشداری آبپخش نیز در این نشست گفت: بخش آبپخش پتانسیل‌های فراوانی را در خود جای داده است که استفاده بهینه از آنها زمینه حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

طلعت حسینی بیان داشت: شناخت پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بانوان و تلاش برای رشد این توانمندی‌ها نیز مسئله مهمی است که سازمان فنی و حرفه‌ای با هدف حضور بانوان در عرصه‌های اقتصادی و کارآفرینی می‌تواند به آن توجه داشته باشد.

وی افزود: آموزش شیرینی‌پزی، سفره‌آرایی، کارآفرینی، بازاریابی، صنایع دستی مرتبط با نخیلات، خیاطی و قالیبافی از اهم رشته‌هایی هستند که ظرفیت آموزش آنها در آبپخش وجود دارد و در خلق و بروز استعداد و توانمندی بانوان آبپخشی نقشی مؤثر ایفا خواهد کرد.

مشاور امور بانوان بخشدار آبپخش گفت: در بازدیدهایی که از روستاهای بخش نیز داشته‌ایم، بانوان به فراگیری دوره‌های آموزشی در رشته‌های خیاطی و قالیبافی ابراز تمایل کرده‌اند که انتظار داریم فنی و حرفه‌ای برای ارائه خدمات آموزشی به بانوان در این رشته‌ها برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/2451/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول