اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

رئیس جشنواره کلینی:

آیت‌الله ری‌شهری به عنوان چهره ماندگار حدیث‌پژوهی تجلیل می‌شود

رئیس جشنواره حدیثی ثقةالاسلام کلینی گفت: آیت‌الله ری‌شهری به عنوان چهره ماندگار حدیث‌پژوهی در نخستین جشنواره حدیثی ثقةالاسلام کلینی تجلیل می‌شود.

آیت‌الله ری‌شهری به عنوان چهره ماندگار حدیث‌پژوهی تجلیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی رئیس جشنواره حدیثی ثقةالاسلام کلینی عنوان کرد: تلاش دبیرخانه جشنواره بر این است که عنوان «خادم الحدیث» را به ثبت برساند و در هر جشنواره یکی از شخصیت‌های حدیثی به عنوان خادم الحدیث معرفی شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن حدیث حوزه گفت: این انجمن از جمله انجمن‌های علمی و تخصصی است که حدود پنج سال پیش با همکاری اندیشمندان و فرهیختگان حدیثی حوزه تأسیس شد.

وی ادامه داد: انجمن حدیث حوزه با همکاری مرکز تخصصی حدیث تصمیم به برگزاری جشنواره کرده است تا بستر و زمینه ای برای فعالیت‌های حدیثی گوناگون حوزه در رشته‌های مختلف فراهم شود تا اندیشمندان حوزه حدیث شناسایی و فعالیت‌های برتر و برگزیده پژوهشگران حدیثی تجلیل شوند.

مسعودی تصریح کرد: جشنواره ثقه الاسلام کلینی هر سال و یا هر دو سال یک بار به نام این محدث بزرگ ایرانی و شیعی برگزار می‌شود تا از طریق این جشنواره، زمینه تشویق به تحقیق و نگارش در عرصه حدیث برای حوزویان فراهم شود.

وی با بیان این که جشنواره پژوهشی حدیثی حوزه به نام ثقه الاسلام کلینی نامگذاری شده است، یادآور شد: ثقه الاسلام کلینی یک عالم تمام عیار شیعی است که هم محدث بود و هم فقیه، متکلم، مورخ و مولف بسیار خوش سلیقه بود و کهن‌ترین، جامع‌ترین و زیباترین کتاب حدیثی شیعه از این عالم بزرگوار است.

مسعودی با بیان این که جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی، 29 اردیبهشت در سالن اجتماعات دارالشفای قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: فراخوان آثار از پاییز سال گذشته آغاز شده بود و آثار جشنواره در 9 عنوان علوم حدیثی و 13 عنوان معارف حدیثی به دبیرخانه ارسال شد.

وی تصریح کرد: داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بسیار سخت گیرانه و با جدیت بود، به طوری که آثار به وسیله 40 استاد برجسته حدیثی دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از ارزیابی آثار، 118 اثر انتخاب و برای بار سوم مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت 25 اثر در روز جشنواره مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول