اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان:

هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری مدیران حوزه ورزش و جوانان پذیرفتنی نیست

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: وظیفه و مسئولیت ما خدمت به جامعه ورزشی است و نباید هیچ بهانه‌ای این مسئولیت را تحت تاثیر قرار دهد.

هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری مدیران حوزه ورزش و جوانان پذیرفتنی نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیررضا خادم عصر امروز در نشست صمیمی با حوز‌ه‌های اداری، ورزش قهرمانی و همگانی، بانوان، رؤسا و نایب رئیسان هیأت‌های ورزشی، فرهنگی و امور جوانان استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، عنوان کرد: هدف از سفر من به استان کردستان بررسی عملکرد مدیران در حوزه ورزش و جوانان است.

وی افزود: یک فرم ارزیابی عملکرد مدیران ورزش و جوانان برای تمامی استان‌ها طراحی شده و ما این فرم‌ها را به تمامی کشور ارسال کرده‌ایم و در این سفرها وضعیت مدیریتی مدیران را بررسی خواهیم کرد.

خادم گفت: هدف از دعوت سمن‌ها در این جلسه بیان مشکلات و ارائه راهکارها برای فعالیت بیشتر آنها است تا ضمن ارائه گزارش تبادل نظر مدیریتی نیز بگیرند.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: باید سمن‌ها بدانند که عملکرد وزارت ورزش و جوانان در خصوص آنها چگونه است، سیر کار اداره ورزش و جوانان در استان چگونه است، چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی باید انجام گیرد و اینکه این سمن‌ها چه انتظاراتی از وزارتخانه ورزش و جوانان دارند.

وی ابراز داشت: کسی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد باید مسئولیت پذیر باشد و بهانه‌هایی از قبیل کمبود نیرو و یا اعتبارات قابل قبول و توجیه پذیر نیست.

خادم با بیان اینکه باید شرایطی فراهم و تطبیق داده شود تا سمن‌هایی که فعالیت دارند بتوانند در وزارت ورزش ماندگار شوند، گفت: باید سمن‌ها یک مکان مشخص داشته باشند تا بتوانند در آنجا جلساتشان را برگزار کنند.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه نباید ارائه گزارش‌ها در راستای رفع تکلیف باشد، تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا سمن‌ها بتوانند با اطمینان کامل ادامه فعالیت بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان هیچ وظیفه اجرایی در حوزه جوانان ندارد و وظیفه او فقط نظارت و بررسی عملکرد مدیران است.

خادم افزود: باید مصوباتی که در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به تصویب می‌رسد توسط مدیران و دبیران سمن‌ها پیگیری شود و بهترین شیوه پیگیری مصوبات، لینک کردن سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های مرتبط است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر یک سمن برای کارهایش از دولت پول بخواهد این سمن دیگر یک نهاد مردمی نیست بلکه یک نهاد دولتی است چون سمن‌ها خود باید مباحث مالی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی عنوان کرد: وظیفه معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان تشکیل ستاد ساماندهی، بررسی صحت گزارش دستگاه‌ها و پیگیری مصوبات است.

خادم بیان کرد: هیچ بهانه‌ای، وظیفه و مسئولیتی که برعهده گرفته‌ایم را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و تا زمانی که شرایط اینگونه است و دو حوزه ورزش و جوانان با هم ادغام هستند باید با تمام توان فعالیت کنیم و اگر غیر از این باشد کم کاری کرده‌ایم.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: هر کم کاری که در حوزه ورزش و جوانان صورت می‌گیرد نوک انتقاد به سمت وزیر ورزش و جوانان است در حالی که ممکن است این کم کاری از سوی مدیران استان‌ها بوده باشد.

وی افزود: سمن‌ها باید عدم همکاری‌های برخی دستگاهها را با آنان از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی کنند.

خادم افزود: باید یک فضای دوستانه بین معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و سمن‌ها وجود داشته باشد تا اینکه احساس رضایت به یک نتیجه ملموس ختم شود.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدوارم در دور بعدی که به استان کردستان سفر خواهم کرد اتفاقات مهمی در حوزه جوانان در استان کردستان رخ بدهد.

وی ابراز داشت: در این سفر یک روزه به جمع بندی خوبی رسیدیم و شناخت کافی از فرصت‌ها، تهدیدها و محدودیت‌ها در حوزه ورزش کردستان حاصل شد که قطعاً این موضوعات در شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/79003/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول