اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تشییع شهید مدافع حرم در بهشهر

شهیدی که بر عهد خود با خدا ثابت‎قدم ماند/ خداحافظ حبیب لشکر + تصاویر

مراسم تشییع شهید مدافع حرم در بهشهر پایان یافت، او بر عهد خود با خدا ثابت‎قدم ماند، بال پرواز گشود و تا خدا رفت، به آرزوی دیرینه خود رسید و حالا ما ماندیم که بگوییم: خداحافظ حبیب لشکر!

شهیدی که بر عهد خود با خدا ثابت‎قدم ماند/ خداحافظ حبیب لشکر + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، مراسم تشییع شهید مدافع حرم بهشهری ظهر امروز از مقابل بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر آغاز شد.

خیابان امام بهشهر مملو از حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم بود، مسیر تشییع با فریادهای مداوم ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، «کلنا عباسک یا زینب(س)»، جانم فدای سید علی، لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین (ع) است و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، پُر شده بود.

بازاریان بهشهر نیز براساس اعلام قبلی، با تعطیل کردن بازار، حضوری باشکوه در مراسم تشییع داشتند و بیشتر آنها سردرب مغازه‌های خود را با پرچم و پارچه‎نوشته‎های تسلیت نصب کرده و یاد شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

شکوه جمعیت سبب شد تا پیکر شهید دیرتر از زمان مقرر به خیابان اصلی شهر و ورودی پارک ملت برسد.

* جانم فدای رهبر!

همسر شهید حبیب‎الله (بهمن) قنبری در جمع تشییع‌کنندگان با بیان اینکه شهید متعلق به ما نیست و متعلق به ملت است، گفت: وی 80 ماه سابقه حضور در جبهه را داشت، این اواخر حال و روز عجیبی پیدا کرد، خوشحال بود که می‎خواست به آرزوی دیرینه‌اش برسد.

وی اظهار کرد: «بهمن» 14 ساله بود که به جبهه رفت و 20 سالش بود که از جنگ برگشت، من از شهادتش خوشحالم، زیرا که او اکنون خوشحال است.

همسر شهید قنبری ادامه داد: بهمن روح بلند و دل دریایی داشت، می‎خواهم امیر نوجوان من (تنها پسر شهید قنبری) روزی به درجه پدرش برسد، او امروز با اقتدار اینجا ایستاده تا به رهبر عزیز و پدرش بگوید که قدرتمندانه پا در رکابت هستم و جانم فدای رهبر!

* اگر رهبر فرمان دهد، کفن پوشیده و به سوریه می‎رویم

امام جمعه بهشهر نیز با بیان اینکه شهدا باطراوت، انقلابی، پایبند به ارزش‌های نظام، با بصیرت، با معرفت و حق‌شناس هستند، افزود: آنها در جایگاه ابدی خود در درجه رفیع قرار دارند.

حجت‎الاسلام سید عربعلی جباری اظهار کرد: شهید رحیم کابلی وقتی به من می‌رسید، می‌گفت: «برایم دعا کنید تا شهادت در راه خدا نصیبم شود».

وی با اشاره به میلاد حضرت عباس (ع) و روز جانباز، گفت: شاخصه‌ای که امام صادق (ع) برای قمر بنی هاشم (ع) ذکر کرد این بود که ایشان وفادار به ولایت است.

امام جمعه بهشهر بیان کرد: قنبری‌‌ و کابلی از منیت‌ها و حسادت‌هایی که دست و پا گیر بود‌، گذشتند و ولایت‎مداری پیشه کردند.

وی با اعلام اینکه بهشهر با حضور شهدا متحول شد و رنگ و بوی جبهه و جنگ گرفت، افزود: به آمریکا و اسرائیل می‎گوییم که جنگ نیابتی را کنار بگذارد و اگر خیلی مرد هستید، مستقیم وارد عمل شوید، زیرا یکپارچه‌ لبیک یا خامنه‌ای و لبیک یا حسین (ع) را سر می‌دهیم، اکنون نیز اگر رهبر فرمان دهد، کفن پوشیده و به مرزهای سوریه می‌رویم و می‌گوییم «کلنا عباسک یا زینب (س)».

به گزارش فارس، بنا به وصیت شهید قنبری، حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه بهشهر بر پیکر این شهید حرم نماز خواند.

پس از اقامه نماز میت، پیکر شهید به گلزار شهدای بهشهر انتقال داده شد و در میان حزن و اندوه مردم و صبوری و متانت خانواده شهید‎ در جوار دیگر آلاله‌های وطن به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع شهید مدافع حرم در بهشهر پایان یافت، او بر عهد خود با خدا ثابت‎قدم ماند، بال پرواز گشود و تا خدا رفت، به آرزوی دیرینه خود رسید، حالا ما ماندیم که بگوییم؛ خداحافظ حبیب لشکر!

بنا بر اعلام ستاد نماز جمعه بهشهر، مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم شهیدان حاج رحیم کابلی و حبیب‌الله قنبری در روز جمعه هفته جاری از 11:30 دقیقه تا 12:30 دقیقه از طرف ستاد نماز جمعه، فرمانداری بهشهر و خانواده‎های شهدا برگزار می‎شود، لذا از امت حزب‎الله در این مراسم دعوت شده است.

روحش شاد و راهش پُررهرو.

انتهای پیام/ 86001/ج40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول