اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نویسندگان 13 استان زاگرس‌نشین صورت گرفت

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای ادبی محراب در اندیمشک

آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای ادبی محراب با حضور نویسندگان 13 استان زاگرس‌نشین در اندیمشک برگزار شد.

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای ادبی محراب در اندیمشک

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، ظهر امروز آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای ادبی محراب با حضور نویسندگان 13 استان زاگرس‌نشین در تالار خورشید این شهرستان برگزار شد.

در این جشنواره فرماندار، رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، جانشین ستاد اقامه نماز خوزستان، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و نویسندگان استان‌های زاگرس‌نشین حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره ادبی محراب با موضوع شعر و داستان نماز و بازنویسی قصص قرآنی برای نخستین‌بار به صورت منطقه‌ای در این شهرستان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی افزود: در مجموع 300 اثر در قالب شعر و داستان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی 20 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی یادآور شد: در این دوره برای نخستین‌بار در بخش «نوقلم» ویژه نوجوانانی که برای نخستین‌بار دست به قلم شده و در مورد موضوعات نماز و بازنویسی قصص قرآنی اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند، تقدیر شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نماز ناهید قادری حاجی‌آبادی، مرضیه پژوهان و عبدالرزاق پورعاطف به ترتیب از استان‌های کرمانشاه و خوزستان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

این مسؤول در ادامه گفت: در بخش بازنویسی قصص قرآنی امینه گل‌زاده، ایرج اصغرپور و نفیسه لاهوتی هر سه نفر از خوزستان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک افزود: در بخش شعر نماز علی سلیمانی،هادی فردوسی و ایرج انصاری‌فرد از استان‌های همدان و فارس مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی در پایان بیان کرد: در بخش داستان نوقلم نیز فاطمه کسایی، حدیث اروانه‌ و رایحه هاشمی به ترتیب از استان‌های مرکزی و خوزستان  مقام اول تا سوم را کسب کرده و از آثار لینا ایلاقی،نداعیسوند محمودی، مینا محمودی، یلدا حیاتی‌نژاد و نرگس روپوش با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های خوزستان، اصفهان، ایلام، همدان، مرکزی، هرمزگان، چهار محال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، فارس و کردستان شرکت داشتند.

انتهای پیام/72020/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول