اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند آیت‌الله بهجت‌فومنی در گفت‌وگو با فارس:

آیت‌الله بهجت‌فومنی «من» را زیر پا گذاشت و خدایی شد

فرزند آیت‌الله بهجت‌‌فومنی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت خود را از دنیاپرستی دور نگه‌ داشت، گفت: آیت‌الله بهجت‌فومنی «من» را زیر پا گذاشت و خدایی شد.

آیت‌الله بهجت‌فومنی «من» را زیر پا گذاشت و خدایی شد

حجت‌الاسلام علی بهجت‌فومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به اینکه آیت‌الله بهجت‌فومنی راه عبودیت را از کودکی پیدا کرد اظهار کرد: آیت‌الله بهجت‌فومنی خود را از دنیاپرستی دور نگه‌ داشت و در دنیا نمونه و عبد مخلص خدا شد.

وی خواستار ادامه مسیر آیت‌الله بهجت‌فومنی در جامعه شد و افزود: اگر افراد مسیر مذکور را ادامه دهند، خدایی می‌شوند زیرا آیت‌الله بهجت‌فومنی «من» را زیر پا گذاشت و تنها خدایی شد.

فرزند آیت‌الله بهجت‌فومنی با بیان اینکه پدر در دنیای مادی از مال خود گذشته، تصریح کرد: برخی از انسان‌ها در دنیای مادی حتی حاضر نیستند از مال دیگران بگذرند.

بهجت‌فومنی به تصاحب 100 هزار متر مربع از زمین‌های آیت‌الله بهجت‌فومنی توسط برخی از افراد در کنار شهر فومن در دهه 40 اشاره کرد و گفت: آنها که زمین‌های مذکور را تصاحب کردند اجاره و بهای آن را پرداخت نکرده به زور صاحب زمین‌ها شدند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله بهجت‌فومنی با وجود اینکه مرجع بود اما هیچگاه از وجوه شرعی استفاده نکرد، یادآور شد: آیت‌الله بهجت روزانه 20 ریال از یک مغازه‌دار قرض کرده و امور زندگی را می‌گذراند و این روند به گونه‌ای بود که مغازه‌دار روزی از طریق بنده پیغام داد که به پدرم بگویم به جای روزانه دو تومان مبلغ 20 تومان غرض کند تا هر روز برای غرض کردن به مغازه او نروم.

فرزند آیت‌الله بهجت‌فومنی بیان کرد: پیغام مغازه‌دار را به پدر رساندم و آیت‌الله بهجت‌فومنی در پاسخ فرمود؛ «اگر یک روز نداشته باشم از خدا طلب می‌کنم و روزی که داشته باشم، شکر خداوند را به جا می‌آورم و این امر برای بنده بهتر است».

بهجت‌فومنی با بیان اینکه به پدر عرض کردم زمین شما را تصاحب کردند و طبق قانون این اراضی در محدوده شهری قرار دارد و اصلاحات ارضی شامل آن نمی‌شود چرا شکایت نمی‌کنید و زمین را پس نمی‌گیرد، اظهار کرد: پدر فرمود کتابی که در خانه بود را بیاورم و بابی از آن را بخوانم.

وی ادامه داد: احادیثی از امام (ع) در کتاب مذکور مبنی براینکه «اگر انسانی که به او ظلم شده به ظالم شکایت کند فعل حرام انجام داده است»، بود و آیت‌الله بهجت‌فومنی بر این اساس از غاصبان زمین خود شکایت نکرد.

فرزند آیت‌الله بهجت‌فومنی اضافه کرد: به پدر عرض کردم چرا زمین‌ها را نمی‌بخشید و آیت‌الله بهجت‌فومنی فرمود؛ «زمین‌ها را ببخشم به دیگران یاد می‌دهم اگر ظلم کنید به امیدی که بخشیده شوید کار خلاف است و نمی‌بخشم».

انتهای پیام/84001/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول